וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

הסוף לוועדת המדרוג? מנכ"ל משרד התקשורת ממליץ: הקמת גוף מדרוג נוסף

28.1.2016 / 17:30

מהנוסח הסופי של המלצות ועדת פילבר להסדרת הרגולציה בשוק השידורים, עולה כי משרד התקשורת מתכוון לעודד הקמת גוף נוסף למדידת הרייטינג. זאת, למרות שמנכ"ל ועדת המדרוג לא קיבל כל עדכון ולא נענה כאשר ביקש להופיע בפני ועדת פילבר

אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
ניסוי להרחבת המדידה. שמוליק שם טוב/מערכת וואלה!, צילום מסך

בוועדת המדרוג פועלים בימים אלו לשינוי שיטת המדידה והרחבתה. אלא שבמקביל, ללא ידיעת מנכ"ל הוועדה שמוליק שם טוב, ממליץ מנכ"ל משרד התקשורת שלמה פילבר על הקמת גוף מדידה נוסף.

כפי שפורסם השבוע, המלצות הביניים של ועדת פילבר להסדרת הרגולציה בשוק השידורים, כוללות הקלה ברגולציה לשחקנים חדשים, הפחתה במחויבויות להשקעה בחדשות ובהפקות מקור ושילוב תוכן שיווקי. אתמול הועבר לחברי הוועדה הנוסח הסופי של ההמלצות שכוללות שינויים גם בתחום מדידת הרייטינג.

"הוועדה סבורה כי יש לעודד הקמת גוף מדרוג נוסף, שיוקם על בסיס מסחרי, תוך שהוא נשען לצורך המדידה על טכנולוגיות אפליקטיביות מתקדמות שיאפשרו ניטור לינארי ומידע בזמן אמת על כל סוגי השידורים", מציין פילבר.

ההמלצה ניתנה מבלי שנשמעה עמדתו של שם טוב. הוא אמנם פנה לפני כחודש לוועדה בבקשה להופיע בפניה, אולם בנושא אחר לגמרי. שם טוב מבקש להעלות את האפשרות שמשרד התקשורת יסייע במימון חלק מהמדידה של צפייה באמצעות האינטרנט. כיום כל גוף שידור משלם עבור הנתונים כמיליון שקלים לשנה, וניסוי הרחבת המדידה נאמד בתוספת של מאות אלפי שקלים לכל אחד מהגופים.

באחרונה פועל שם טוב לשינוי שיטת המדידה. על פי התכנון תורחב המדידה ותכלול צפייה במחשבים, טאבלים וסמארטפונים. בימים אלו נערך משא ומתן עם שתי חברות שיבצעו את המדידה על גבי הפלטפורמות הדיגיטליות עבור הוועדה ובישיבה הקרובה שנקבעה ב-29 בפברואר אמורה הוועדה לאשר את השינויים.

שם טוב אישר כי לא עודכן בנוגע להמלצתו של מנכ"ל משרד התקשורת.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully