וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

ערוץ 10 ישלם פחות מ-6 מיליון שקלים עבור הארכת הזיכיון

2.2.2016 / 16:09

זוכרים את החוב בסך 16 מיליון שקלים שצץ רגע לפני ההסכם עם הבעלים החדשים של הערוץ? היום החליטה ועדת החינוך והכלכלה לקבל את עמדת שר האוצר ולחתוך מהחוב יותר מ-10 מיליון שקלים

אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
אפשר להתפנות למלחמה על המהדורה. ערוץ 10/מערכת וואלה!, צילום מסך

הוועדה המשותפת לכלכלה וחינוך אישרה: ערוץ 10 ישלם 5.28 מיליון שקלים על תקופת הארכת זיכיונו במקום 16 מיליון שקלים כפי שדרש שר התקשורת והמליצה הרשות השנייה.

לפני כתשעה חודשים, בסמוך לחתימה של קבוצת RGE על העסקה לרכישת הערוץ, התברר כי רה"מ ושר התקשורת בנימין נתניהו חתם על חוב לערוץ בסכום של 16 מיליון שקלים בטרם נכנס משה כחלון לתפקיד שר האוצר. מדובר בדמי זיכיון שלא נגבו מהערוץ בין השנים 2012 – 2015 כאשר קיבל הארכת זיכיון. גובה החוב שעליו חתם נתניהו היה בניגוד להמלצות אגף התקציבים באוצר.

בינתיים הספיק הערוץ לקבל רישיון ולפנות למאבק חדש, הפעם על אורך מהדורת החדשות. והיום (שלישי) הוועדה המשותפת לוועדת הכלכלה ולוועדת החינוך, התרבות והספורט, בראשות ח"כ איתן כבל, אישרה את בקשת שר האוצר וקבעה כי ערוץ 10 ישלם למדינה 5.28 מיליון שקלים, בניגוד להמלצת הרשות השנייה לטלוויזיה ורדיו, שסברה כי על הערוץ לשלם יותר מ-16 מיליון שקלים.

במהלך הדיון הסביר נציג משרד האוצר, אסי מסיג, כי שר האוצר הוא שקובע את התשלום, בהתייעצות עם שר התקשורת ולאחר בחינת המלצת הרשות השנייה לטלוויזיה ולרדיו.

סמנכ"ל הכספים של ערוץ 10, יואב הלדמן, התייחס לחוות הדעת של הרשות השנייה ואמר כי הערוץ לא הסכים עם שום גישה שהוצגה בה. יחד עם זאת, באשר לחוות הדעת של האוצר אמר הלדמן כי "אפשר להתווכח עם התחזיות, ואנחנו יכולים להציג תחזיות כאלה ואחרות, אבל אנחנו מקבלים אותה".

בסיום הדיון הוועדה אישרה את בקשת שר האוצר פה אחד והיו"ר כבל בירך את הערוץ, לא לפני שהזכיר כי סייע לו על מנת שימשיך לפעול.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully