וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

"טוקיו-תל אביב": יפן סייעה במימון כדי לעודד תיירות מישראל

4.2.2016 / 13:46

בדיקת וואלה ברנז'ה מגלה כי סדרת הכתבות במהדורה המרכזית של חדשות 2 במהלכה הוצגו הפערים בין יוקר המחייה בטוקיו לזה שבת"א נעשתה גם במימון משרד החוץ היפני אשר מבקש לקדם את התיירות לארצו. חדשות 2: "הודינו להם על כך בכתובית על המסך"

אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
"בשורה התחתונה - זול יותר מאשר לאכול בתל אביב". קרן מרציאנו וערד ניר/מערכת וואלה!, צילום מסך

סדרת הכתבות המושקעת טוקיו-תל אביב, ששודרה בחדשות 2, נעשתה ביוזמת ובמימון חלקי של משרד החוץ היפני לצורך עידוד תיירות מישראל וללא כל גילוי נאות – כך עולה מבדיקת וואלה ברנז'ה.

אתמול הסתיימה הסדרה, שנפרשה על פני שלושה פרקים ששובצו במהדורת החדשות המרכזית של חדשות 2. הסדרה שהניבה בפרק האחרון ששודר אמש (רביעי) רייטינג של יותר מ-35%, עסקה בהשוואה בין מעמד הביניים הישראלי לבין מעמד הביניים בטוקיו.

במסגרת הסדרה, העורכת הכלכלית של חדשות 2 קרן מרציאנו ועורך חדשות החוץ בחברת החדשות ערד ניר ביקרו בטוקיו, יחד עם הצלם דביר ולצ'ר והמקליט אורן ביין וגילו שיוקר המחייה בבירה היפנית זול מזה שבתל אביב, במחירי המזון, בדיור, בחינוך ועוד.

חדשות 2: "היפנים סייעו בחלק קטן מהוצאות האירוח"

לוואלה ברנז'ה נודע כי היפנים, באמצעות שגרירות יפן בישראל, ביקשו לעודד תיירות של ישראלים, אשר - כך על פי בדיקות שערכו - "מוותרים על טוקיו בעיקר משום אינם מכירים אותה מספיק"

עבור משרד החוץ היפני סדרת הכתבות העבירה באופן מדויק את המסר שאותו ביקשו להפיץ בישראל. לוואלה ברנז'ה נודע כי היפנים, באמצעות שגרירות יפן בישראל, ביקשו לעודד תיירות של ישראלים, אשר - כך על פי בדיקות שערכו - "מוותרים על טוקיו בעיקר משום אינם מכירים אותה מספיק". כדי להילחם במיתוס הרווח בארץ לפיו מדובר בעיר יקרה למחייה ולביקורים, ביקשו היפנים לסייע, גם במימון חלקי, כדי לספק הצצה מקרוב על יוקר המחיה בעיר הבירה של יפן.

בסדרה ששודרה בחדשות 2 גילו מרציאנו וערד לצופים כי מלבד הצעצועים, גם במסעדות היקרות בטוקיו מחירה של ארוחת ערב אינו עולה על כמה עשרות שקלים בודדים ומחירי האלכוהול נמוכים בעשרות אחוזים מאשר בברים והמסעדות בתל אביב. השניים ביקרו גם בסופרמרקטים ביפן ויצאו עם התובנה לפיה "בשורה התחתונה - לאכול בטוקיו, זו שנחשבת ליעד לעשירים בלבד, גם בחוץ וגם בבית - זול יותר מאשר לאכול בתל אביב".

מחדשות 2 נמסר בתגובה: "היוזמה של הפרויקט הייתה של חדשות ערוץ 2; היפנים ניאותו לשתף פעולה וסייעו בחלק קטן מהוצאות האירוח. הודינו להם על כך בכתובית על המסך בסיום כל כתבה. אנחנו שמחים על ההשקעה והמשאבים הרבים מקופת חברת החדשות שהניבו בממוצע שיעור צפייה של מעל 30 אחוזי רייטינג מדי ערב ל'טוקיו-תל אביב'".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully