וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

הכתבים הזרים הודפים הביקורת: "מתוך 700 כותרות מספר מועט היה לא נכון"

9.2.2016 / 16:04

אחרי משבר מתגלגל שהגיע עד איומים בהחרמת הדיון, הגיעו נציגי התקשורת הזרה לכנסת כדי לדון באופן שבו מסוקרים אירועי הטרור בישראל. יוזמת הדיון ח"כ ציפי לבני: "הדיון לא נועד להיות משפט שדה לכתבים הזרים"

אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
הדיון עם הכתבים הזרים/מערכת וואלה!, צילום מסך

על רקע הטענות לסיקור מוטה של אירועי הטרור והצגת המפגעים כקורבנות, הגיעו היום (שלישי) נציגי התקשורת הזרה לדיון מיוחד בכנסת. הדיון התקיים בוועדת המשנה של חוץ וביטחון, לאחר שבשבוע שעבר דווח ברשת CBS על הפיגוע שבו נהרגה חיילת מג"ב הדר כהן ובכותרת הוצגו המחבלים כפלסטינים שנהרגו כתוצאה מהאלימות. בעקבות הדיווח כתב בדף הפייסבוק שלו ראש לע"מ ניצן חן כי ישקול שלילת תעודות עיתונאי לכתבים שיסקרו באופן מוטה את אירועי הטרור.

בדיון עצמו לא חזר חן על האיום וציין כי התקשורת הזרה ברובה מסקרת את האירועים בצורה מאוזנת. הוא הוסיף כי במקרים שבהם ישנו חוסר דיוק נעשית פנייה אל כלי התקשורת עם דרישה לתיקון, בפרט כאשר הכותרות אינן עושות הבחנה בין התוקפים לקורבנות.

ח"כ ציפי לבני שכינסה את הדיון אמרה כי "ישראל חייבת לראות אופן הסיקור של התקשורת הזרה כסוג של זירת לחימה שבו צריך לפעול. בסופו של דבר זה חושף אותנו לתביעות של גופים בינלאומיים ובית הדין בהאג. יחד עם זאת, הדיון לא נועד להיות משפט שדה לכתבים הזרים. באנו לבדוק באופן ענייני איך ניתן לפעול מולם ואיך ניתן לשפר את מערך הדוברות כדי למנוע מקרים של טעויות והטעיות חמורות". לבני פנתה לכתבים הזרים בדיון ואמרה: "כל הדוגמאות מהחודשים האחרונים הן בעצם התייחסות לטרור ולקורבנות הטרור באותו אופן".

נציגי ארגון קמרה האוסף מידע על סיקור התקשורת הזרה בישראל הוסיפו כי אמנם יש תופעות של אי דיוק, אך קיימת בעיה נוספת והיא כשכתבים מקטינים אלימות פלסטינית. אותם נציגים ציינו כי בניו יורק טיימס לא דיווחו על הרצח של דפנה מאיר, אולם כמספר ימים אחר כך לאחר מכן פורסמה כתבה על משפחה פלסטינית שסולקה מביתה.

גם לוק בייקר, המשמש כראש התאחדות הכתבים הזרים אשר הודיע בתחילה כי יחרים את הדיון בטענה לציד מכשפות, בסופו של דבר הגיע והתייחס לטענות. "מתוך 700 כותרות שפורסמו על ישראל בחודשים האחרונים, מספר מועט מאוד היה לא נכון או לא מדויק, וגם הם תוקנו לרוב", אמר בדיון, "אנחנו כ-60 עיתונאים זרים. בכל פעם שקורה משהו אנו עוברים תהליך מאוד קפדני, יוצרים קשר עם הצבא ועם המשטרה ועם כל הגורמים בשטח כדי להבין מה קורה".

נציגי דובר צה"ל והמשטרה הודו בדיון כי ישנה בעיה של העברת המידע בזמן, מחשש לפרסום מידע על מוקדם על נפגעים. כמו כן, עלה בוועדה אופן הטיפול בכותרות המתפזר בין מספר גורמים בהם משרד החוץ ולע"מ.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully