וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

הכירו את נמרוד רינות

וואלה ברנז'ה

10.2.2016 / 12:02

"הרבה פעמים ישנן התנגשויות אידיאולוגיות ואפשר לשמוע צעקות בסוף המסדרון, אבל יאמר לזכותם של הכתבים ועורכי המשנה שתמיד נשאר מקום מכובד לדעתו של עורך הווידאו", אומר רינות, המשמש בתפקיד בחדשות 10. ואיך כל זה מתחבר לעדן בן זקן?

נמרוד רנות. ניב אהרונסון
נמרוד רנות/ניב אהרונסון

(צילום: ניב אהרונסון)

גיל: 39.

מה בעצם אני עושה: החל משנת 2006 אני עורך וידאו בחדשות 10. במסגרת תפקידי אני עובד בשוטף על כתבות המהדורה המרכזית. במהלך המשמרת אני מקבל את החומרים שצולמו באותו היום, עובר עליהם, מבודד סינקים וסיטואציות וכשהכתב מגיע למערכת לאחר יום צילום,
אנחנו בונים ביחד את הכתבה. התפקיד שלי במערכת קיבל נפח ומשמעות רבה הרבה יותר מאז השקת פרק המגזין של המהדורה המרכזית שבמסגרתה משודרת בכל שבוע סדרת כתבות בנושאים שונים שנוגעים לכל אחד מאיתנו בחברה. אחד היתרונות שיש לעורך וידיאו במערכת חדשות היא היכולת להבחין בין עיקר לתפל מהר מאוד ממש תוך כדי צפייה. זה כישרון שרוכשים כשעובדים במסגרת זמנים לחוצה כמו חדשות. כל מערכת חדשות. הכתב נכנס לתמונה לאחר שעורך הוידיאו סיים לחתוך את כל הסינקים ולבנות סצנות עיקריות בכל אחד מהפרקים ומפה מתחילה העבודה על הידוק ובניית הפרק הסופי. כמובן שלוח הזמנים הצפוף מזמין בתוכו ויכוחים ודיונים סוערים בחדר העריכה.

הרבה פעמים ישנן התנגשויות אידיאולוגיות בין הכתב לעורך ואפילו אפשר לשמוע צעקות בסוף המסדרון, אבל יאמר לזכותם של הכתבים ועורכי המשנה שתמיד נשאר מקום מכובד לדעתו של עורך הווידאו והרבה פעמים המילה האחרונה היא שלו. כמובן שהדבר מתאפשר רק בזכות מערכת יחסים ארוכת שנים בין כל הצדדים בחדשות 10.

הסדרות מביאות למסך נושאים מורכבים ולא תמיד פשוטים וקלים לעיכול. שתי סדרות של מיה איידן, שערכתי וזכורות לי היטב ומלוות אותי גם ביום יום הן "אחד ממאה"- על האוטיזם בישראל, ו"שווים" - על אנשים עם מוגבלויות. אבל ללא ספק העבודה המשמעותית ביותר שלי כעורך היתה עריכת סרטה הדוקמנטרי של מיה איידן, "המסע בחזרה לחיים" ששודר בערוץ. סרט שליווה קבוצה של נכי צה"ל בטיול אחרי צבא (טיול שלא הצליחו להגשים עקב פציעתם) היה מסע ארוך, ריגשי ומטלטל.

השכלה: בוגר לימודי קולנוע במדרשה לאומנות בבית ברל.

תפקידים קודמים: במקביל לכל עבודה אני מביים סרטים קצרים וודיאו קליפים. זה המקום שבו אני מביא לידי ביטוי את היצירה הפרטית שלי מתחילתה ועד סופה. הקומדיה "סיפור מהתחת" - סרט שנמכר להצפה ב-VOD באירופה ובקרוב יעלה גם באתר OutTV. "מבצע בורצח", עוד קומדיה שזכתה השנה במקום הראשון בתחרות של איגוד הבמאים לזכרו של מנחם גולן. והקליפ מלכת השושנים של עדן בו זקן שחצה כבר את 14 מיליון הצפיות ביוטיוב!!!.

ברזומה: מלכת השושנים

למי התודה? לבן הזוג דודו

מי פתח לי את הדלת לתעשייה: עבודה בטלוויזה ועיסוק בקולנוע היה תמיד החלום שלי והכניסה לחדשות ולערוץ 10 פתחה בפניי עולם שלם של יצירה ועשייה. זו הזדמנות גם לומר תודה לבן זוגי, דודו, שעומד לצידי ושותף מלא לכל היצירות שלי שבלעדיו את רובן לא הייתי מצליח לעשות.

איפה אתה בעוד 5 שנים: בימים אלה אני עובד על פרוייקט גדול Walking Distance - מדריך תיירות ביוטיוב. הסרטים הקצרים האלו על ערים בארץ בשאיפה יתפתח לסרטים נוספים על ערים בעולם ויגדל להיות ערוץ יוטיוב גדול ומשמעותי. חוץ מזה, סרט עלילתי נוסף בהחלט בתוכנית. בשאיפה יהיה זה גם סרט באורך מלא. וכמובן אני מקווה להמשיך ולהתפתח בתוך חדשות וערוץ 10.

מה אוכל לצהריים: אני מאוד אוהב לבשל ומשתדל להכין ארוחת צהריים בבית ולהביא אותה איתי לעבודה בערוץ. לפעמים אני מתפרע אפילו עם שניצל ואורז.

פרגן למתחרים: צפיתי בעונה האחרונה של "המערכת" עם מיקי חיימוביץ' ומאוד נהנתי גם מתוכן הכתבות, הצילום והעריכה. הייתה שם בחירה נכונה של סיפורים ומונולוג הפתיחה של מיקי מבויים היטב, מוסיף ומעניין.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully