וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

הכנסת דחתה את הצעת החוק שנועדה להגן על עיתונאים

מיה מנע

10.2.2016 / 13:57

הצעת חוק "רועי שרון" שהותקף על ידי פעילי ימין להטיל עונש מינימלי לתוקפי עיתונאים לא עברה בקריאה טרומית. יוזם ההצעה ח"כ יואל חסון: "כשהציבור רואה איך ראש הממשלה משתלט על התקשורת, מה ימנע ממנו לתקוף עיתונאים?"

רועי שרון מותקף.
החוק שהוצע לאחר שהותקף. רועי שרון

מליאת הכנסת דחתה היום (רביעי) בקריאה טרומית את הצעת החוק להטיל עונש מינימלי של שלוש שנים על תוקפי עיתונאים שהגיש ח"כ יואל חסון (מחנ"צ). 25 חברי כנסת תמכו ו-50 התנגדו להצעה שכונתה חוק "רועי שרון", והוגשה בעקבות תקיפת כתב חדשות 10 רועי שרון על ידי פעילי ימין ולאחר שכתב חדשות 2 פוראת נסאר הותקף על רקע גזעני לאחר הפיגוע בעפולה.

בדברי ההסבר נכתב כי "מטרת הצעת החוק לקבוע עונש מוגדר לתקיפת עיתונאים. הצעה זו באה לתת דגש וייחוד לפגיעה בעיתונאים בחוק העונשין, משום שמעבר לפגיעה בחופש העיסוק ובזכות לחיים ולביטחון ישנם במקרים אלה פגיעה בדמוקרטיה. העיתונות היא נשמת אפה של המדינה הדמוקרטית, ויש לראות פגיעה בעבודתו של עיתונאי כפגיעה במדינה".

ח"כ חסון אמר כי "תקיפת עיתונאים היא דבר חמור, שמהווה תקיפה ברורה של כלב השמירה של הדמוקרטיה. הסיבה שהממשלה מתנגדת להצעת החוק הזו היא שהממשלה נהנית מהשיח האלים ורווי השנאה. הממשלה מכווינה את הציבור לשנוא ולהכות עיתונאים כי זה מה שמחזיק את קשר השתיקה. כשהציבור רואה איך ראש הממשלה משתלט על התקשורת, מה ימנע ממנו לתקוף עיתונאים?".

במהלך נאומו פנה ח"כ חסון לרה"מ ואמר: "שיח השנאה והאלימות שאתה ראש ממשלה מעודד נועד רק לטייח את הכישלון הביטחוני".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully