וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

איגוד התסריטאים והבימאים נגד ערוץ 10: כפוי טובה כלפי היוצרים

11.2.2016 / 15:02

לאחר שבערוץ 10 החליטו להחרים את טקס פרסי הטלוויזיה בעקבות המחלוקת סביב הגדרת "בייבי בום", היוצרים זועמים: "ניסיון לכפות באופן תיקון של הגדרות ז'אנר לוקה בחוסר הגינות"

בייבי בום..
צילומי "בייבי בום"

בעקבות מחלוקת בנוגע להגדרות הז'אנרים של האקדמיה לקולנוע וטלוויזיה, בערוץ 10 החליטו להחרים את טקס פרסי הטלוויזיה לשנת 2015. באיגודי הבמאים ותסריטאים זועמים: הערוץ פוגע ביוצרים שתמכו בו המהלך המשברים הגדולים.

עיקר המחלוקת היא סביב "בייבי בום". האקדמיה מסרבת להכיר בסדרה כתוכנית תעודה ומגדירה אותה כדוקו-ריאליטי. גם בשנה שעברה התעורר ויכוח בין יוצרי הסדרה לאקדמיה סביב ההגדרה, ואולם, אשתקד הסתפקו יוצרי הסדרה בפרישה מהתחרות. הפעם הערוץ החרים את התחרות כולה, ונמנע מלהשתתף בכל הז'אנרים.

בעקבות החרם פנו למנכ"ל הערוץ יוסי ורשבסקי, יו"ר איגוד תסריטאי הקולנוע והטלוויזיה עמית ליאור ויו"ר איגוד במאי הקולנוע והטלוויזיה יריב הורוביץ, בדרישה לקיים איתו פגישה דחופה בנושא.

"ההרשמה לטקס פרסי הטלוויזיה לשנת 2015 נסגרה וזאת מבלי שאף תכנית של ערוץ 10 נרשמה לתחרות", כותבים השניים לורשבסקי, "כידוע, הדבר נובע מאי הסכמה של הערוץ עם הגדרות הז'אנרים של האקדמיה לקולנוע וטלוויזיה. אנו מבקשים להתרעם על כך. טקס פרסי האקדמיה לטלוויזיה הוא טקס חשוב ליוצרי ויוצרות הטלוויזיה בישראל".

בהמשך כותבים השניים כי "סכסוכים או אי הבנות מהסוג הזה לא נכון שייפגעו דווקא בציבור היוצרים אשר עשה את עבודתו נאמנה ביצירת תכנים עבור הערוץ וראוי שימצא עצמו מועמד בתחרות. אנו רואים בחומרה רבה את העובדה שאף חברת הפקה לא הגישה תוכניות מטעמה, עובדה אשר נובעת ככל הנראה מלחצים שהופעלו על חברות ההפקה למשוך את הגשותיהן ו/או שלא להגיש כלל. לחץ כזה שנובע ממניעים לא ענייניים איננו ראוי".

"אנו קוראים לקברניטי הערוץ להתעשת ולחזור בהם מההחלטה. תעשיית הטלוויזיה ידועה בתמיכתה בערוץ בשלל המשברים שהוא ידע לאורך השנים, ניסיון לכפות באופן הזה תיקון של הגדרות ז'אנר לא רק שלוקה בחוסר הגינות כלפי ציבור היוצרים, אלא גם מהווה כפיות טובה של הערוץ כלפיהם".

טרם התקבלה תגובת ערוץ 10 לדברים.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully