וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

אחרי המלחמה המתוקשרת: יו"ר מועצת הכבלים והלוויין לא תעצור מבצעים חדשים

15.2.2016 / 13:35

אחרי ארבעה חודשים שכללו הצהרות מצד ד"ר יפעת בן חי שגב על "חזירות", פנייה לממונה על ההגבלים העסקים ולא מעט כעס ותסכול מצד HOT ו-yes, הודיעה יו"ר מועצת שידורי הכבלים והלוויין כי יוכלו להציע מבצעים חדשים בתמורה לשקיפות ופרסום

אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
ד"ר יפעת בן חי שגב/מערכת וואלה!, צילום מסך

אחרי ארבעה חודשים של מאבק והתדרדרות ביחסים בין הרגולטור לחברות HOT ו-yes, חוזרת בה יו"ר מועצת שידורי הכבלים והלוויין ד"ר יפעת בן חי שגב מהחלטתה לעצור את העלאת המחירים.

"המועצה לשידורי כבלים ולשידורי לוויין החליטה לאפשר לחברות HOT ו-yes להציע מבצעים חדשים ללקוחות, וזאת במקביל לשימוע המתנהל לשם קביעת מדיניות מקיפה בתחום המחירים והמבצעים שתמנע את הפגיעה בתחרות, לא תאפשר אפליה ותעשה צדק עם כלל לקוחות החברות", הודיעה הבוקר (שני) המועצה לשידורי כבלים ולוויין. "המועצה חייבה את החברות לפרסם כל מבצע חדש שהן מציעות באתר האינטרנט של החברה וכן בערוצי המידע הפנימיים עבור לקוחות שאינם מחוברים לאינטרנט ובכך מקיימות החברות הלכה למעשה את אחת ממטרות המועצה בהחלת חובות שקיפות".

בהמשך ההודעה צוין כי "ההחלטה התקבלה על מנת שלא לפגוע בצרכנים עד אשר יסתיים הליך השימוע שיצאה בו המועצה לקביעת מדיניות תעריפים. בכל הנוגע להעלאות המחיר שביקשו הוט ויס לערוך בחודש נובמבר 2015 הרי שהן כלל אינן עומדות על הפרק והדבר הובהר לחברות על ידי יו"ר המועצה ואף הוסכם עמן".

"יוזכר, כי בחודש דצמבר החליטה המועצה לצאת לשימוע ציבורי לגבי מדיניות המחירים של HOT ו-yes, לאחר שהוצגה בפניה עבודה כלכלית שהעלתה חשש לכאורה כי האופן בו מתנהלות החברות יוצר אפליה בין לקוחות ופוגע בתחרות. בנוסף, הצביעה העבודה על היעדר שקיפות ואלפי מסלולי מבצע בשוק שלא היו ידועים או שקופים לציבור. המועצה מסכמת בימים אלה את התגובות שהתקבלו במסגרת השימוע ותדון בהן בשבועות הקרובים במטרה לגבש מדיניות תעריפים מקיפה ושקופה לכלל הלקוחות".

החלטת המועצה התקבלה אחרי מלחמה מתוקשרת שניהלה בן חי-שגב ובמהלכה, כך נראה, נחצו קווים שהותירו כעס ותסכול ביחסים בינה לבין חברות הכבלים והלוויין. בן חי שגב הצהירה לפני כארבעה חודשים כי העלאת המחירים היא "חזירות לשמה". בנוסף, חזרה וטענה בראיונות שונים שנערכו עמה כי יש להעניק שירותי טלוויזיה בחינם.

המאבק של בן חי שגב נמשך גם לאחר שהממונה על ההגבלים העסקיים מצא כי אין הוכחה לכך ששתי החברות תיאמו מחירים ביניהן והחליט שלא להתערב בסוגיה. עוד לפני החלטתו של הממונה, טענה בן חי שגב כי "העובדה ששתי חברות המהוות בצורה כזו או אחרת מונופול, כל חברה בפני עצמה, ודואופול דה-פקטו יחדיו, מחייבת בדיקה מדוקדקת של סמיכות ההודעות על השוואת מחירים ביניהן". היא הוסיפה כי העלאת המחירים אינה מוצדקת וכי יש בכך חשש לאפליה בין המנויים.

אלא שלאחר ארבעה חודשים של מאבק, מסבירים גורמים בשוק התקשורת, יו"ר המועצה הבינה כי אין ביכולתה לפקח על המחירים ולא נותר לה אלא לחזור בה מההחלטה.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully