וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

דיון סוער על עתיד התאגיד בכנסת: "הקורבנות הם עובדי רשות השידור"

15.2.2016 / 16:02

רק 11 עובדי הרשות והטלוויזיה החינוכית התקבלו לתאגיד השידור הציבורי החדש, זאת מתוך 431 עובדי הרשות שהגישו את מועמדותם - כך עולה מדיון בוועדה לביקורת המדינה. בתוך כשבוע יוחלט האם לדחות את תחילת פעילות התאגיד

אלדד קובלנץ. איה אפרים, מערכת וואלה! NEWS
לא ערוכים ל-1 באפריל. אלדד קובלנץ/מערכת וואלה! NEWS, איה אפרים
ח"כ גילאון: "כחודש לפני צאתו החוקית לדרך של התאגיד החדש, ולאיש אין תשובה ברורה כיצד יראה השידור הציבורי החדש ומה יעלה בגורלם המקצועי והכלכלי של מאות עובדים ברשות. החוק הזה רע מיסודו, ואופן הביצוע שלו קלוקל והרסני. טוב יהיה אם ייגנז ונשוב לרפורמה המקורית"

בתוך שבוע עד 10 ימים יכריע מנכ"ל משרד התקשורת האם לדחות את יום תחילת פעילותו של תאגיד השידור הציבורי שנקבע ל-1 באפריל – כך עלה בדיון הוועדה לביקורת המדינה שקיימה דיון בנושא המינויים בתאגיד.

מלבד ההודעה שנמסרה בשמו של מנכ"ל משרד התקשורת שלמה פילבר באמצעות יועצו אבינועם רוזנבאום, אמר מנכ"ל התאגיד אלדד קובלנץ כי "ב-1 באפריל לא יוכלו להתקיים שידורים מלאים בכל הפלטפורמות של התאגיד החדש". קובלנץ הוסיף כי בימים אלו מתנהלים דיונים מול משרדי התקשורת והאוצר בנוגע למתווה שבו יחל התאגיד את פעילותו, כולל האפשרות להשקה מדורגת של השידורים. "ישנה גישה האומרת שנתחיל בשידורי רדיו חלקיים ובתהליך מדורג יצטרפו יתר הפלטפורמות", אמר.

במהלך דיון תקף ח"כ אילן גילאון את התנהלות ראשי משרד התקשורת, ואמר: "כחודש ימים לפני צאתו החוקית לדרך של התאגיד החדש, ולאיש אין תשובה ברורה כיצד יראה השידור הציבורי החדש ומה יעלה בגורלם המקצועי והכלכלי של מאות עובדים ברשות. החוק הזה רע מיסודו, ואופן הביצוע שלו קלוקל והרסני. טוב יהיה אם ייגנז ונשוב לרפורמה המקורית שיועדה לרשות".

ח"כ גילאון הוסיף כי עולות שאלות רבות מתהליך הקמת תאגיד השידור החדש, ובהן האם לעובדים ברשות השידור בוצעה פניה לצורך העסקה בתאגיד.

גם יו"ר הוועדה, ח"כ קארין אלהרר התייחסה למצבם של עובדי הרשות, ואמרה: "הקורבנות הם עובדי רשות השידור. מאות מהם יושבים בבתיהם, ומחכים שרוחו של ראש הממשלה תנחת, תתאפס ותדאג להם. חייהם מוטלים בין שמים וארץ, בין יציבות לטלטלה. הקרקע עומדת להישמט מתחת לרגליהם. ראש הממשלה מביא היום בכבודו ובעצמו את רשות השידור, למקום עצוב ושפל, התאגיד לא יקום והבלגן רק חוגג. בעוד כחודש וחצי אמור השידור החדש להתחיל ולפעול – ורוב העובדים אינם יודעים לאן פניהם. ההנהלה לא מספקת תשובות ברורות לעובדים. על מנכ"ל משרד התקשורת להבהיר עתיד עובדי רשות השידור".

"לאחרונה חל שינוי בגישת ההעסקה של העובדים", אמר קובלנץ, "הוחלט כי מנכ"ל התאגיד יוכל לקלוט 400 עובדים ללא מכרז, לפי כללים מוגדרים ועובדי הרשות יכלו לגשת למכרזים. על מנכ"ל התאגיד למסור רשימה של 25% מתוך כוח האדם בתאגיד אשר הם עובדי רשות השידור, אך לא נעשו פניות ישירות לעובדים אלו. הסכמי השכר כרגע הם בחוזים אישיים ונפעל להסכמים קיבוציים – אחרי הקמת התאגיד".

גל שטרנברג, סמנכ"לית משאבי אנוש בתאגיד הוסיפה: "כל עובדי רשות השידור הם מועמדים ראויים, עד כה נקלטו 33 איש בלבד, מתוכם 11 עובדי הרשות והטלוויזיה החינוכית, כאשר 431 עובדי רשות השידור הגישו מועמדותם".

אביגדור דנן, היועץ המשפטי של התאגיד הוסיף כי כל התהליכים בוצעו על פי חובת המכרזים, ונבחרה חברת ייעוץ מתוך מאגר החברות שנבחרו על ידי נציבות שירות המדינה.

גם לנושא מינויי המנהלים ברשות השידור התייחסה הוועדה, וח"כ גילאון מתח ביקורת על גיוסם של המנהלים המיוחדים וביקש לקבל פרטים על עלות שכרם. נציג כונס הנכסים הרשמי, עו"ד בן ציון פייגלסון, אמר בתגובה כי החוק מאפשר למפרק לקלוט עובדים חדשים והמינויים אושרו על ידי בית המשפט. "ישנה שקיפות מלאה בנוגע לקליטת המנהלים, אך משרד האוצר עצר את התקציב להתקשרויות חדשות עם הפקות", אמר במהלך הדיון.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully