וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

עלייה של 110% בשיח על טרנסג'נדרים בעקבות מייקל ו"האח הגדול"

16.2.2016 / 16:02

בדיקה של buzzilla שהזמינה האגודה למען הלהט"ב לקראת יום הגאווה בכנסת, מגלה כי המתמודד בריאליטי של קשת בערוץ 2, הצליח לשנות את השיח ברשת בכל הנוגע לטרנסג'נדרים ולצמצם את היקף התגובות השליליות

אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
מייקל בבית "האח הגדול"/מערכת וואלה!, צילום מסך

עלייה של 110% בשיח ברשת הנוגע לקהילה הטרנסג'נדרית, מאז כניסתו של מייקל לבית "האח הגדול" – כך עולה מבדיקה של חברת buzzilla המתמחה בניטור השיח הרשת שהוזמן על ידי מרכז הדיווח ע"ש ניר כץ של האגודה למען הלהט"ב לקראת יום הגאווה בכנסת.

על פי הבדיקה שנערכה ברשתות חברתיות, אתרי חדשות, טוקבקים, פורומים, בלוגים, יוטיוב, טוויטר ואינסטגרם, נרשמה עלייה של 110% בנפח השיח עם 3,670 דיונים בנושא עם כניסתו של מייקל לבית "האח הגדול", תוכנית הריאליטי של קשת בערוץ 2. כן נמצא כי חלה עלייה של 40% במעורבות הקהל בשיח שבאה לידי ביטוי בכמות המשתתפים והתגובות בדיון בודד.

הבדיקה נעשתה כחלק מפרויקט משותף של האגודה – ארגון הגג של הקהילה הלה"טבית בישראל ושל buzzilla לבחינת מגמות של השיח ברשת בנושאים הנוגעים לקהילה ובין היתר כדי לבחון את השלכות ההחלטה להציב את הנושא הטרנסג'נדרי כנושא המרכזי לאירועי הגאווה 2015.

מייקל הודח ביום שבת מהתוכנית, אולם במהלך החודשיים שבהם שהה בבית "האח הגדול", הצליח להשפיע לא רק על כמות התגובות אלא גם על תוכנן. על פי הבדיקה לפני כניסתו של מייקל לבית האח 55% מהתגובות כלפי הקהילה הטרנסית היו שליליות בעיקרן לעומת 25% תגובות נייטרליות ו-20% תגובות חיוביות בלבד. לאחר חודשיים מהשקת העונה ה-7 הצטמצם שיעור התגובות השליליות ל-20%, כאשר 50% מהתגובות הן מאוזנות ו-30% חיוביות.

בנוסף עולה כי כמות השיחות המכילות גינויים ירדה בכ-60% לאחר עליית העונה (מ-46% ל-19%), נושא זכויות הפרט וקבלת האחר עלה בכ-66% (מ-18% ל-30%) ועלייה מרשימה במיוחד רשם השיח העוסק בקהילה הטרנסית ובדת עקב היותו אדם מאמין. רק 5% מהשיחות עסקו בנושא קודם לתחילת העונה וכעת 16% מהשיחות, כאשר מרבית המגיבים, בשיעור של 55%, רואים את אמונתו הדתית בהקשר חיובי ו-15% בלבד באופן שלילי.

מרב בורנשטיין סמנכ"ל אסטרטגיה ומחקר buzzilla: "הכנסתו של טרנסג'נדר לתוך בית האח הגדול אפשרה לכמות משמעותית של צופים להיחשף לאדם שמאחורי התווית ולהכיר במורכבות הנושא. דרך ההיכרות האישית הופחת הריחוק והניכור והתרחבה קבלת האחר. הציבור התייחס למייקל, איש פרטי וממנו הכליל על אוכלוסיית הטרנסג'נדרים. מה שאיפשר את התהליך זו עוצמת החשיפה של 'האח הגדול' בקרב הציבור הישראלי. רבים מהצופים נחשפו לראשונה לטרנסג'נדר באופן אישי והתרשמות החיובית שיצר מייקל לאורך העונה הביאה להכללה חיובית יותר לאוכלסיית הטרנסג'נדרים".

אמרי קלמן יו"ר משותף של האגודה למען הלהט"ב: "ראינו בשנה האחרונה שלושה מוקדים שהביאו לעלייה בשיח ברשת כלפי הקהילה הטרנסית. בראש ובראשונה בהחלטה לבחור בקהילה הטרנסית כנושא המרכזי של אירועי הגאווה 2015, במסגרת זו אגב התפרסם מייקי לראשונה כשיצא מהארון בצורה אמיצה מול חבריו למכללה. הנקודה השנייה והמצערת היא התאבדותה של מאי פלג ז"ל, מנהיגה אמיצה של הקהילה הטרנסית שבמותה הציפה לסדר היום הציבורי סוגיות חשובות. הנקודה השלישית היא כניסתו של מייקי לבית 'האח הגדול'. אין ספק שנוכחות של טרנסיות וטרנסים בפריים טיים היא אקט חיוני לקבלת הקהילה".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully