וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

אישור התדרים המפוצלים בדרך לקריאה שנייה ושלישית

22.2.2016 / 11:49

ועדת הכלכלה אישרה הצעת חוק להכשרת תחנות הרדיו המשניות שמפעילות כמה מתחנות הרדיו האזורי. על פי הצעת החוק ניתן להמשיך את השידורים המפוצלים עד לקבלת אישור מעודכן ממועצת הרשות השנייה בהתאם לכללים החדשים

רדיו ישן. cibar, Creative Commons
רדיו ישן/Creative Commons, cibar

ועדת הכלכלה אישרה לקריאה שנייה ושלישית הצעת החוק לאפשר פיצול שידורים לתחנות רדיו אזוריות. על פי ההצעה שאותה הגישה ח"כ נאוה בוקר, הרשות השנייה לטלוויזיה ולרדיו תוכל לאשר לבעל זיכיון ברדיו האזורי לשדר תכנים שונים בתנאי ששר התקשורת הקצה לו תדרים לשם כך, בחלק משעות היום, בהתאם לכללים שתקבע. כמו כן מועצת הרשות השנייה תהיה רשאית לאשר פיצול במידה שנמצא כי יש צורך בתוכן נוסף. בנוסף נקבעו הוראות מעבר שיחולו על בעלי זיכיון שכבר קיבלו מהמועצה אישור לפיצול שידורים: הם יוכלו להמשיך את השידורים המפוצלים עד לקבלת אישור מעודכן מהמועצה בהתאם לכללים החדשים.

הצעת החוק של ח"כ בוקר הוגשה לאחר שבג"צ קיבל את עמדת הרשות השנייה כי בתוך שנתיים בלבד יש להסדיר את נושא הפיצולים. תחנות הרדיו שמפעילות שידורים מפוצלים הן רדיו דרום, רדיו לב המדינה ורדיו חיפה, שהקימו תחנות רדיו נוספות בתדרים המשניים. החלטת הרשות השנייה התקבלה בעקבות פניות של תחנות רדיו מתחרות שביקשו לעצור את הפיצולים.

במהלך הדיון שהתקיים בוועדת הכלכלה, טען נציג המשמר החברתי חובב ינאי, כי נוסח ההצעה לא שונה מהצעת החוק הפרטית של ח"כ נאוה בוקר, כאשר בג"ץ שלח את המחוקקים להסדיר את הנושא והצעת החוק מכשירה בדיעבד את הבעיות שהתגלו. הוא הוסיף כי צריך לשקול לקיים מכרזים חדשים כדי לאפשר לגורמים חדשים להיכנס לתחום, במקום לאפשר פיצולים.

היו"ר כבל התייחס לדברים ואמר כי במסגרת הכנת הצעת החוק לקריאה ראשונה בוועדה היא עברה שינוי משמעותי: "זאת לא הצעת חוק מושלמת, אבל כל הגורמים נרתמו להביא את ההצעה הנכונה והטובה ביותר האפשרית". היועצת המשפטית של משרד התקשורת, עו"ד דנה נויפלד, הוסיפה כי לא מדובר בהכשרה בדיעבד, אלא במתן סמכות לרשות השנייה להסדיר את הנושא בהתאם לשיקול דעתה. באשר למכרזים אמרה עו"ד נויפלד כי הרשות השנייה היא המוסמכת להחליט בעניין, והצעת החוק לא מונעת זאת ממנה אלא נותנת לה סמכות לעשות מה שכבר עשתה בעבר.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully