וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

פילבר: אין התערבות פוליטית בתכנים

24.2.2016 / 13:41

מנכ"ל משרד התקשורת שלמה פילבר הודיע לאגודה לזכות הציבור לדעת כי נשקלת האפשרות לחדש הפקת סאטירה ימנית. בעקבות הדברים פנתה אגודת העיתונאים בתל אביב ליועמ"ש. כעת מגיב פילבר: "את ההחלטות מקבל הכנ"ר"

שלמה פילבר. אבי אוחיון, לשכת העיתונות הממשלתית
שלמה פילבר/לשכת העיתונות הממשלתית, אבי אוחיון

בעקבות פניית אגודת העיתונאים בתל אביב ליועץ המשפטי לממשלה בטענה כי מנכ"ל משרד התקשורת שלמה פילבר מתערב בתכנים ברשות השידור, משיב היום (רביעי) פילבר: "קבלת החלטות ברשות השידור, לרבות בנושא הפקות ותכנים מתקבלות על ידי כונס הנכסים הרשמי וצוותו ללא התערבות מצד רה"מ ושר התקשורת או שלי".

בתחילת השבוע הודיעה אגודת זכות הציבור לדעת כי פילבר בוחן את האפשרות לחדש את העונה השנייה של תוכנית הסאטירה "הכל שפיט", המזוהה עם הימין, בעקבות דרישתה של האגודה לעצור את השידור "היהודים באים" בערוץ 1.
באגודה נשענו על מכתבו של פילבר ליו"ר אגודת זכות הציבור לדעת פרופ' אלי פולק. פילבר כתב בין היתר כי "הטיפול בהזמנת הפקות חדשות היה מעוכב זמן רב ורק לאחרונה הוסדר הנושא התקציבי. עקב חיוניות הנושא נבחנות כבר בימים אלו החלופות האפשריות להזמנת עונה שניה של התוכנית 'הכל שפיט'".

לאחר פרסום הדברים בוואלה ברנז'ה, פנתה אגודת העיתונאים בתל אביב ליועץ המשפטי לממשלה בבקשה למנוע כל התערבות פוליטית בשידורי רשות השידור. המכתב נשלח באמצעות עו"ד אילן בומבך גם לרה"מ ושר התקשורת בנימין נתניהו, כונס הנכסים הרשמי ברשות השידור פרופ' דוד האן ופילבר עצמו. במכתב טענה האגודה כי "במצב דברים זה, עולה חשש אמיתי כי הדרג הפוליטי מאשר תכנים לשידור לפי השקפה פוליטית ולא לפי שיקול מקצועי או אומנותי. על כן, אבקש מהיועץ המשפטי לממשלה, להורות לשר התקשורת ולמנכ"ל משרדו, לחדול מההתערבות הפסולה והאסורה בתוכן המשודר בשידור הציבורי".

היום השיב פילבר לעו"ד בומבך וכתב כי במכתבו לאגודת זכות הציבור לדעת ציין כי הרשות מנוהלת על ידי המפרק. פילבר הוסיף כי פניית האגודה "הועברה לגורמים הרלוונטיים ברשות השידור להמשך טיפולם בנושא".

בתוך כך, פנתה אגודת זכות הציבור לדעת לרה"מ ושר התקשורת וליועמ"ש. "דווקא חוסר הפלורליזם, כפי שבא לידי ביטוי כיום בשידור תכנית סאטירה כה שנויה במחלוקת, מהווה הפרה של החוק", טוענת האגודה ומוסיפה בהמשך כי "שוב אנו נוכחים לדעת כיצד באופן שיטתי העיתונאים ברשות השידור אינם מבינים את משמעותו של פלורליזם ורק יודעים לפעול בכוח ובאמצעות עורכי דין במקום לעשות את הדבר הנכון ולפעול יחד עם השר ומנכ"ל המשרד כדי להבטיח את מגוון הדעות הראוי ברשות".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully