וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

לא עזרו ההתנגדויות: ערוץ 20 ישדר אקטואליה

25.2.2016 / 16:05

לא פחות מ-11 מגופים התנגדו לשינוי הרישיון ובסופו של דבר החליטה מועצת הכבלים והלוויין לאשר לערוץ 20 שידור תכנים שאינם מורשת בהיקף של 25% ותוך מגבלות בשעות השיא

בערוץ 20 מגיבים לסערה שעורר הקמפיין נגד הנשיא ריבלין. ספק 500
בערוץ 20 מגיבים לסערה שעורר הקמפיין נגד הנשיא ריבלין/ספק 500

לאחר ששמעה 11 מתנגדים, החליטה המועצה לשידורי כבלים ולוויין לאפשר לערוץ 20 לשדר תכנים שאינם מורשת, בהם אקטואליה, בהיקף של 25%. יחד עם זאת, המועצה לא אישרה לשדר חדשות.

על פי החלטת המועצה שהתקבלה היום 75% לפחות מתכני הערוץ יהיו תכני מורשת והיתר כללים. עוד קבעה המועצה כעי בשעות צפיית השיא (18:00-23:00), הערוץ יוכל לשדר תוכנית בת שעה אחת שאינה בנושא מורשת, ותוכנית מעורבת באורך של שעה לכל היותר בה לפחות 60% מהתוכן הוא בנושאי מורשת.

המועצה החליטה לקיים שתי נקודות בדיקה במסגרתן תבחן המועצה את השלכות התיקון ותוצאותיו, הראשונה חצי שנה מיום כניסת התיקון לתוקף והשנייה שנה אחריו. כמו כן קבעה כי במידה שהערוץ יבקש לשדר חדשות יהיה עליו עליו לפנות למועצה בכתב לקבלת אישור.

לשינוי תנאי הרישיון של הערוץ היו לא פחות מ11 מתנגדים, בהם ערוץ 10, קבוצת RGE, זכיינית ערוץ 2 קשת וחדשות 2. גם המרכז הרפורמי לדת ומדינה הביע את עמדתו בנוגע לשינוי הרישיון וביקש לתת ביטוי לזרמים נוספים. בעקבות הדברים, נמסר מהמועצה כי תקפיד על חובתו לתת ביטוי למגוון דעות, גישות, השקפות וזרמים שונים בציבור.

"ההחלטה בנוגע לערוץ 20", כך נמסר מהמועצה, "היא צעד נוסף בהליך שיזמה המועצה לבחינת עתידם של הערוצים הייעודיים, אשר במסגרתו תוקן לפני מספר חודשים רישיון הערוץ הייעודי למוזיקה ישראלית וים תיכונית (ערוץ 24). מטרת המועצה היא לאפשר הקלות לערוצים הייעודיים על מנת שיוכלו להתקיים כלכלית ויוכלו להגשים הלכה למעשה את התכלית לשמה ניתן להם הרישיון".

ערוץ 20 עלה לאוויר בחודש אוגוסט 2014, כערוץ ייעודי המבוסס על מכירת פרסומות, ומאז לא הצליח לבסס נתח שוק משמעותי מקהל הצופים. כדי לבסס נתח שוק, במקביל לשינוי תנאי הרישיון פעול הערוץ על מנת לעלות לשידורי עידן פלוס ואף עתר לבג"ץ בנושא.

יו"ר המועצה, ד"ר יפעת בן חי שגב, אמרה עם סיום הדיון: "ההחלטה היום מסיימת שימוע ארוך ומורכב שדרש עבודה מאומצת מעובדי המועצה ומחבריה, כחלק מהליך גיבוש מדיניותה של המועצה ביחס למתכונת הערוצים הייעודיים שביצעה המועצה בחודשים האחרונים. המחוקק יזם את מתכונת הערוצים הייעודיים במטרה להנכיח על המסך קולות, נושאים ושפות שמקומם במדיה נפקד. אני רואה במתן ביטוי לקולות אלה חשיבות ציבורית, חברתית ותרבותית ממעלה ראשונה. השיח הציבורי והתקשורתי בישראל סובל ממונוליתיות ולכן טעון הרחבה וגיוון. מטרת ההחלטה שהתקבלה היא להתאים את תנאי הרישיון למציאות המשתנה תדיר, להבטיח את קיומו של שוק שידורים משגשג ומגוון וכל זאת תוך שמירה על התכלית לשמה הערוץ הוקם".

מערוץ 20 נמסר: "אנו מברכים על ההחלטה המתקנת עוול מתמשך באשר לתנאים בהם ניתן הרישיון לערוץ. נמשיך לספק טלוויזיה אחרת ואיכותית, המשלבת את אלו שקולם נעדר עד כה מהמסך הישראלי".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully