וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

לוינסון VS רפאלי: "זעקתו של הקוזאק הנגזל"

וואלה ברנז'ה

25.2.2016 / 20:41

לפני כחודש הגיש דור רפאלי, יזם אפליקציית בליינדספוט, תביעה נגד עיתונאי הארץ חיים לוינסון, שיצא למאבק נגד האפליקציה הפוגענית ופרסם את מספר הטלפון של רפאלי. כעת משיב לוינסון לבית המשפט: "מי שבוחר להשליך עצמו אל הזירה הציבורית שיידע להתמודד עם ביקורת"

חיים לוינסון. באדיבות המצולמים
חיים לוינסון/באדיבות המצולמים

"אין לטעות, קולות הבכי והנהי העולים מן הבקשה, אינם אלא 'זעקתו של הקוזאק הנגזל'", כך נכתב בתשובתו של העיתונאי הארץ חיים לוינסון לתביעה שהגיש יזם אפליקציית בליינדספוט, דור רפאלי.

לפני כחודש הגיש רפאלי תביעה נגד לוינסון שיצא נגד האפליקציה המאפשרת שליחת הודעות אנונימיות ועוררה ביקורת רבה ופרסם בדף הפייסבוק שלו את מספר הטלפון של רפאלי כדי שניתן יהיה לסמס גם לו. לאחר הפרסום הגיש רפאלי תביעה שבה ביקש להורות על הסרת הפוסט של לוינסון ופיצוי של 100,000 שקלים. רפאלי טען כי אינו הבעלים של החברה שיצרה את האפליקציה וכי הביקורת מופנית כלפיו רק מפני שהוא האח של הדוגמנית בר רפאלי. לאחר הגשת התביעה, הוציאה שופטת בית המשפט השלום בתל אביב טל לוי צו במעמד אחד, המורה למחוק את מספר הטלפון של רפאלי באופן זמני, עד שהסוגיה תוכרע בדיון שיתקיים ב-28 במרץ.

היום (חמישי) השיב לוינסון לטענות של רפאלי באמצעות עורכי הדין זאב ודור ליאונד, שבה נטען כי "התביעה הוא היפוך מוחלט של היוצרות, ומהווה ניסיון קנטרני וציני של רפאלי לבוא עמו חשבון, רק בשל העובדה כי באקט סימבולי אחד, היטיב להמחיש ולהדגים לרפאלי, ולו במקצת, כיצד עלולים להרגיש אנשים כתוצאה מהשימוש הפוגעני באפליקציה שהוא יצר והפיץ, ובמיוחד ילדים ובני נוער".

בהמשך טענו עורכי דינו של לוינסון כי פרסום מספר הטלפון הסלולרי של רפאלי, נעשה בקשר ישיר לדיון המתוקשר והמחאה נגד האפליקציה ומי שהוצג כמייסדה. "מי שבוחר להשליך עצמו כך אל הזירה הציבורית, ולשווק אפליקציה פרובוקטיבית לילדים ולבני נוער, בתואנה כי 'הכי חשוב שאנשים יהיו אמתיים אחד עם השני', מן הראוי שידע להתמודד עם ביקורת, גם כאשר אינה נעימה לו" כך נכתב, "אחרי הכל, לא מדובר בנערה חסרת ביטחון שסופגת מבול הודעות מכפישות אנונימיות מ'חבריה' בבית הספר בחסות האפליקציה, וגם לא בילד מנודה חברתית שנאלץ להתמודד מדי יום עם מסרונים אנונימיים מבזים ומעליבים. מדובר ביזם ציני ודמות מוכרת, הבקיא ברזי התקשורת ועולם הפרסום, ומנהל מסע יחסי ציבור מתוזמר ועתיר ממון, שנועד לעורר גלים ולייצר פרובוקציות, והכל כדי לשרת את מטרת העל, פרסומה של האפליקציה ברבים, בתקווה כי מספר הורדותיה יגדל ובהתאם גם שוויה הכספי".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully