וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

רונאל פישר נגד הסדרה של אורנה בן דור: "מסע נקמה"

28.2.2016 / 16:27

לוואלה ברנז'ה נודע כי עו"ד של רונאל פישר פנתה לרשות השנייה ולמועצת העיתונות בדרישה למנוע את שידור הפרק הראשון בסדרה "דיני נפשות" שצפויה לעלות השבוע בערוץ 10. הסיבה: פוסט שכתבה בן דור על פישר "המצביע על נקמנות ומלחמה אישית"

אורנה בן דור ורונאל פישר. בן קלמר ונועם מושקוביץ, עיבוד תמונה
אורנה בן דור ורונאל פישר/עיבוד תמונה, בן קלמר ונועם מושקוביץ

רונאל פישר פנה באמצעות עו"ד מירב משען לרשות השנייה ולמועצת העיתונות בבקשה למנוע את שידור הפרק הראשון בסדרה "דיני נפשות", העוסק בפרשת פישר ורות דוד. הסיבה: לטענת עו"ד משען, יוצרת הסדרה אורנה בן דור פועלת ממניעים אישיים בעקבות כתבה שפורסמה עליה בזמן שפישר היה עיתונאי במעריב.

ביום רביעי הקרוב צפויה לעלות בערוץ 10 הסדרה, בת ארבע פרקים, שביימה בן דור. בפרק הראשון בסדרה שעליה עמלה בן דור כשנה, יובא סיפורו של שוקי משעול, שטוען כי פישר ודוד הציעו לסגור את התיק נגדו בתמורה ל-20,000 דולר - טענה שנחשפה ב"עובדה" בתחקיר של נסלי ברדה.

לקראת שידור הסדרה פנתה בן דור לגיבורי הפרשה וביקשה לקבל את תגובתם. ואולם, לטענתם היא אינה יכולה לעסוק כלל בפישר ובפרשה משום שמדובר בסגירת חשבונות.

במכתב ששלחה עו"ד משען לנציב תלונות הציבור ברשות השנייה דוד רגב ולנשיאת מועצת העיתונות השופטת בדימוס דליה דורנר, היא מביאה פוסט שפרסמה בן דור בדף הפייסבוק שלה, בטענה כי הוא מעיד על מלחמה אישית נגד פישר. בפוסט שפרסמה בן דור עם התפוצצות פרשת פישר, היא טוענת כי בהיותה מקימת מינהלת הקרן החדשה לקולנוע וטלוויזיה, לפני יותר משני עשורים משפחת פישר ובעיקר רונאל הפיצו עליה ידיעות כוזבות, כדי שתפנה את מקומה לבין המשפחה דוד פישר. "קראתי בעיתון שנתתי כספים למשפחתי, דבר שלא היה ולא נברא אבל הופיע ככותרת ב'מעריב', העיתון שבו פישר עבד", כתבה בן דור.

בהמשך טענה כי נרדפה במשך חצי שנה, עד שבסופו של דבר נאלצה לעזוב את הקרן. "היה צריך שיעברו 15 שנים כדי שהלכלוך, עצום ומצחין ברמות אחרות, יגרום לאנשים שהיו אז בקרבתי להבין את גודל העוול", סיכמה בן דור.

כעת, בעקבות הדברים טוענת עו"ד משען כי "רצונה של בן דור לבוא חשבון עם מרשנו היה כה עז, עד שהיא לא הצליחה כלל לגלות איפוק והפרה ביודעין ובכוונת מכוון כל חובה אתית בה חב עיתונאי - דוגמת אובייקטיביות, אי משוא פנים, יושר והגינות - ובחרה לעשות שימוש לרעה בתפקידה ובמעמדה, שכן ברור מכל ברור, כי דברי הבלע והדיבה אשר בן דור ראתה לכתוב באופן אישי על מרשנו ועל בני משפחתו מזהמים כל עיסוק עיתונאי נוכחי ועתידי שלה בכל הקשור בהם".

עו"ד משען מוסיפה כי הפוסט שכתבה בן דור מעמיד את יוצרת הסדרה ב"ניגוד עניינים בוטה אשר אינו יכול לאפשר לה לעסוק בפישר באופן אובייקטיבי כפי שנדרש ומתחייב מעיתונאי".

לטענת עורכת הדין היא פנתה לפני פחות משבוע למנכ"ל ערוץ 10 יוסי ורשבסקי ודרשה כי יפסול את הפרק ואת התכנים הנוגעים לפישר, אלא שטרם קיבלה תגובה מטעם הערוץ. "בנסיבות האמורות, ברור ומובן, כי החלטתו של ערוץ 10 לשדר את הפרק האמור משמעותה הפרה בוטה וביודעין של כללי האתיקה הן של מועצת העיתונות והן של הרשות השנייה", מוסיפה עו"ד משען ודורשת התערבות דחופה למניעת שידור הפרק.

מקורביו של פישר הוסיפו ואמרו לוואלה ברנז'ה כי "אורנה בן דור פתחה במסע נקמה שהוגדר על ידה כאישי ועל כן היא פסולה מלעסוק בכל עניין שקשור ברונאל פישר. אנחנו מצפים גם מערוץ שמתהדר ביושרה עיתונאית לפסול לשידור את הקטעים הרלוונטיים. לא ייתכן מצב שבו סגירת חשבונות אישיים, הגם שהרקע להם הוא דמיונה הקודח של הגברת בן דור, ימצאו את הדרך להגיע לכל בית בישראל בכסות של סדרת דוקו. יש כאן רמיסה של כל כללי האתיקה העיתונאית".

מערוץ 10 נמסר בתגובה: "כשנקבל את הפנייה נבדוק ונגיב".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully