וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

הפרה נגד חדשות 2 ורשת בעקבות קידום "משחקי השף" במהדורה

28.2.2016 / 18:03

הרשות השנייה פתחה בהליך הפרה נגד חברת החדשות וזכיינית ערוץ 2, בעקבות שידור כתבה במהדורה המרכזית, שנועדה לקדם את תוכנית הריאליטי. בחדשות הקדישו כתבה גם לסדרה "בלתי הפיך", אולם במקרה הזה הוחלט שלא לפתוח בהליך הפרה

אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
"משחקי השף"/מערכת וואלה!, צילום מסך

הרשות השנייה פתחה בהליך הפרה לכאורה נגד חדשות 2 וזכיינית ערוץ 2 רשת, בעקבות קידום תוכנית הריאליטי "משחקי השף" במהדורה המרכזית.

במהדורת החדשות ששודרה ביום רביעי האחרון, אחת הכתבות עסקה בתוכנית הריאליטי שתעלה הערב לעונה שנייה. במסגרת הכתבה התראיינו מגישת התוכנית מירי בוהדנה והשופטים אסף גרניט, מושיק רוט ומאיר אדוני שסיפרו על הכנות לעונה החדשה, המתמודדים בתוכנית והמנות מיוחדות שיוגשו.

בעקבות שידור הכתבה פתחה הרשות השנייה בבדיקה ומצאה כי הכתבה מנוגדת לחוק הרשות ולכללי האתיקה בשידורים, בנוגע לקידום האינטרסים של הזכיינית במהדורות החדשות. בעקבות הכתבה פתחה הרשות בהפרה לכאורה והעניקה לחברת החדשות ולזכיינית שבוע כדי להתייחס לדברים. לאחר בחינת התגובות תתכנס ועדת הפרות ותדון בשאלת סנקציה שתוטל.

בשבוע שעבר קידמה חברת חדשות 2 גם את הסדרה "בלתי הפיך" של רשת, שתעלה גם היא הערב. ואולם, לאחר בדיקה הוחלט שלא לפתוח בהפרה לכאורה בעיקר משום שלא הוזכרה שעת ויום השידור. כמו כן מצאה הרשות כי לכתבה היה ערך מוסף עבור הצופה והיא כללה צילומים מאחורי הקלעים והסתכלות רחבה על הנושא שבו עוסקת הסדרה.

מאז חודש אוגוסט 2015, יצאו נגד חברת חדשות 2 והזכייניות כ-10 הפרות בעקבות קידום תוכן של הזכייניות במהדורת החדשות ובתוכנית "שש עם עודד בן עמי". כל הפרה גררה קנס בגובה עשרות אלפי שקלים.

מהרשות השנייה נמסר: "הרשות רואה בחומרה רבה ניצול של תכני חברת החדשות לקידום האינטרסים של הזכייניות. בין אם מדובר במהדורה המרכזית ובין אם מדובר בתכניות אקטואליה אחרות, שידורי החדשות נועדו על מנת לאפשר לקהל הצופים דיווחי חדשות מדויקים, מאוזנים ומהימנים ולא כפלטפורמה לשידורי 'פרומו' לתוכניות הגופים המשדרים. הרשות השנייה תוסיף לפעול בחומרה ובשיטתיות בנושא זה".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully