וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

מועצת הכבלים ולוויין מאיימת על ערוץ 20: הדרת קבוצות - הפרה

29.2.2016 / 12:23

לאחר שהתקיף את התנועה הרפורמית בפוסט בפייסבוק, מועצת הכבלים והלוויין מזהירה את ערוץ 20: למרות שהפעילות הדיגיטלית אינה בפיקוח - ייפתח הליך הפרה נגד הערוץ

אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
היעד החדש: התונעה הרפורמית. ערוץ 20/מערכת וואלה!, צילום מסך

החגיגות היו מוקדמות מדי. זמן קצר אחרי ששינתה את תנאי הרישיון של ערוץ 20, מאיימת מועצת הכבלים והלוויין לפתוח בהליך הפרה נגד הערוץ, בעקבות המתקפה נגד התנועה הרפורמית.

אתמול (ראשון) יצא הערוץ במתקפה נגד התנועה הרפורמית והעומד בראשה הרב גלעד קריב, שהביעו את התנגדותם לשינוי תנאי הרישיון של הערוץ בטענה שלא כל הזרמים ביהדות זוכים לקבל ביטוי במסגרת שידוריו. בפוסט שנכתב בדף הפייסבוק של הערוץ, נכתב בין היתר כי "אנחנו לא חושבים שערוץ 20 צריך לייצג ניסיונות לפלג ולשסע את עם ישראל. אם בגלל מר קריב ייקחו לנו את הרישיון, שייקחו. שלמות העם היהודי ואחדות רחבת הכותל חשובה וגדולה מכל דבר אחר. גם מאיתנו".

בעקבות הדברים, על אף שהפעילות מעל גבי האינטרנט אינה בפיקוחה, שלחה היום (שני) יו"ר מועצת הכבלים והלוויין ד"ר יפעת בן חי-שגב מכתב שבו הודיעה לראשי הערוץ כי הם מסתכנים בהפרה.

"פעילות הערוץ שלא במסגרת שידוריו אינה מפוקחת על פי חוק על ידי המועצה", הודיעה בן חי-שגב, "עם זאת, המועצה רואה את התכנים המפורסמים על ידי הערוץ במדיה הדיגיטלית ובראיונות של פרנסי הערוץ בתקשורת כתכנים אשר יש להפיץ באחריות הראויה, בכבוד הדדי, ברגישות ותוך כיבוד הוראות הרישיון לשידורים, בין היתר מאחר שהתכנים המופיעים בצורות אלה מזוהים באופן ישיר עם שידורי הערוץ".

בן חי-שגב הוסיפה כי בהחלטה על שינוי תנאי הרישיון, המאפשרים לערוץ לשדר עד 25% תכנים שאינם תכני מורשת, צוין במפורש כי המועצה תקפיד על מתן ביטוי למגוון דעות, גישות וזרמים שונים בציבור. "לפיכך, מידור או הדרה של קבוצות שונות משידורי הערוץ תהווה הפרה של הוראות הרישיון", הוסיפה בן חי-שגב, "המועצה שבה ומזכירה כי היא תאכוף את הוראות הרישיון ללא כחל ושרק, כולל ההוראה המחייבת את הערוץ לתת ביטוי לזרמים שונים בציבור. התעלמות מהוראה זו תוביל לפעולות אכיפה מצד המועצה המוסמכת לאכוף את החלטותיה על פי חוק. אבקש לחתום פנייתי זו בציטוט מדברי חכמים אשר לאורך הדורות הדגישו 'דרך ארץ קדמה לתורה'".

מערוץ 20 נמסר בתגובה: "פעלנו ונמשיך לפעול בהתאם לכלליה והנחיותיה של מועצת הכבלים והלוויין".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully