וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

קול הג'אז נדם: דני קרפל הלך לעולמו

2.3.2016 / 9:24

קרפל שהתמודד בשנים האחרונות עם מחלת הפרקינסון, היה מומחה בתחום הג'אז והגיש במשך שנים את התוכנית המיתולוגית "קול הג'אז הזה"

דני קרפל.. אילן גביש, מערכת וואלה! NEWS
דני קרפל/מערכת וואלה! NEWS, אילן גביש

איש הרדיו דני קרפל הלך לעולמו, לאחר התמודדות של שנים עם מחלת הפרקינסון. קרפל, בן 62 במותו, עבד במשך שנים בגלי צה"ל, היה מבקר מוזיקה ויועץ מוזיקלי, בעיקר בתחום הג'אז.

קרפל ערך והגיש מאמצע שנות ה-80 את תוכנית הג'אז השבועית של התחנה הצבאית, "קול הג'אז הזה". לפני יותר מעשור נאלץ לפרוש מהגשת התוכנית בעקבות מצבו הרפואי, אולם המשיך לערוך אותה. כמו כן הגיש במהלך השנים את תוכנית הרדיו ציפורי לילה וערך את תוכנית המוזיקה העברית הנוסטלגית "ארבע אחרי הצהריים". בנוסף, הוא לקח חלק בפסטיבלים בינלאומיים רבים וראיין עשרות יוצרי ג'אז מרכזיים ואף חיבר את הספר "ג'אז" – שסיפר על ההיסטוריה של הז'אנר המוזיקלי שבו היה מומחה.

הוא גם כיהן כחבר במדור למוזיקה של משרד החינוך והתרבות ובשנת 2006 זכה בפרס שר החינוך, התרבות והספורט על תרומתו בתחום המוזיקה.

לפני כשנתיים, בראיון למעריב, סיפר קרפל על התמודדותו עם מחלת הפרקינסון, ואמר: "קשה לי לומר את זה בקול רם, אבל ההרגשה היא שאני רק מידרדר. ניסיתי את כל הטיפולים האפשריים, כולל טיפולים אלטרנטיביים, אבל שום דבר לא מסוגל להילחם במחלה הזו. סירבתי לעבור ניתוח, שבו מכניסים אלקטרודות לראש כדי לעצור את הרעדות בגפיים, כי פחדתי שהחיטוט במוח יפגע ביכולת שלי. שום דבר לא עוצר את הפרקינסון, גם כך המחלה מתקדמת בטור קדימה".

מפקד גלי צה"ל, ירון דקל: "דני קרפל היה דמות ייחודית בתחום המוזיקלי, ולא בכדי היו לו אוהבים ואוהדים רבים בכל הארץ, שהאזינו לתוכניות שערך והגיש. דני תרם תרומה חשובה לתרבות הישראלית משך ארבעה עשורים ויותר, מאז היה חייל גל"צ, והוכיח שהאנשים בתחנה הם סוד הצלחתה והשפעתה. דמותו הייחודית ותרומתו הרבה למאזינים ולתחנה יחסרו לכולנו. יהיה זכרו ברוך".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully