וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

עונש חינוכי: כתבי החינוך החרימו מסיבת עיתונאים של בנט במחאה על אפליה

2.3.2016 / 14:03

לפני שבוע וחצי משרד החינוך העניק בבלעדיות ל-ynet, האתר מבית העיתון שנוהג לחבק את השר, את הנושא המרכזי לשנת הלימודים הבאה. בעקבות הדברים החליטו הכתבים להיעדר מהשקת "ועדת ביטון"; "תא כתבי החינוך רוצה להבהיר למשרד שזו לא הדרך לעבוד"

האם המל"ג, בראשות נפתלי בנט, פוגע במגזר הערבי?. וואלה! מזל טוב
נפתלי בנט/וואלה! מזל טוב

מרבית כתבי החינוך נמנעו מלהגיע להשקה של "ועדת ביטון", במחאה על כך שלטענתם משרד החינוך נותן העדפה לכלי תקשורת מסוימים על פני אחרים.

היום (רביעי) הושקה באופן רשמי "ועדת ביטון", לבחינת שילוב תכנים העוסקים בעולם התרבות וההיסטוריה של קהילות המזרח וספרד במערכת החינוך. האירוע התקיים במשרד החינוך בהשתתפות מנכ"לית משרד החינוך מיכל כהן, המשורר וחתן פרס ישראל בספרות ארז ביטון, חברי הוועדה ושר החינוך נפתלי בנט.

מהאירוע נעדרו מרבית כתבי החינוך מכלי התקשורת הבולטים, בהם הארץ, "ישראל היום, וואלה! NEWS, חדשות 2 ו-10, ערוץ 1 ו-The Marker. יצוין כי הכתבים החרימו את האירוע כדי להבהיר את מחאתם, אולם לא נמנעו מסיקור השקת הוועדה.

מה שעורר את זעמם של הכתבים הייתה ההדלפה של משרד החינוך לאתר ynet מקבוצת ידיעות אחרונות – עיתון המחבק את בנט גם במאבקיו הפוליטיים – על כך שהנושא המרכזי שילווה את שנת הלימודים הבאה, יהיה "שנת אחדות ירושלים". לטענת הכתבים מדובר בנושא שאמור היה לעבור לכולם בצורה שווה ולא היה מקום להעדפה ולמתן בלעדיות.

את הטענות ואת ההחלטה שלא להגיע לאירוע העבירו הכתבים אתמול בערב לאנשיו של בנט, אלא שהם טרם קיבלו כל התייחסות, ובתגובה הודיעו במשרד החינוך שהאירוע ישודר באתר המשרד. יצוין, כי גם הנושא שלכבודו כונסה מסיבת עיתונאים "ועדת ביטון" הודלף על ידי משרד החינוך לעיתון ידיעות אחרונות.

מתא הכתבים נמסר לוואלה ברנז'ה: "אחרי שנים בהם המשרד מדליף כרצונו סיפורים גדולים, הנוגעים לכלל תלמידי ישראל, ובמיוחד לאחרונה, עם הדלפת הנושא המרכזי של שנת הלימודים הבאה לכלי תקשורת ספציפי, תא כתבי החינוך רוצה להבהיר למשרד שזו לא הדרך לעבוד איתנו. התא רוצה להגיע להידברות עם האחראים על מערך התקשורת במשרד, שהוא בעל התקציב השני בגודלו במדינה, ולייסד שגרת עבודה מסודרת ובריאה שבה הנושאים הגדולים ביותר יועברו לכלל הכתבים בכלל כלי התקשורת לטובת ציבור ההורים והתלמידים כולו".

חברי התא הוסיפו: "לצערנו, גם כשפנינו למשרד בבקשה לייצר שיח ולמנוע מקרים כאלה בעתיד הוא בחר שלא להגיב וקיים את מסיבת העיתונאים בכל זאת".

מהשר בנט לא התקבלה תגובה.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully