וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

אחרי 28 שנים: אבשלום קור לא יגיש את חידון התנ"ך העולמי

10.3.2016 / 14:40

לוואלה ברנז'ה נודע כי מהשנה הנוכחית הועברה האחריות לחידון וניהולו מחיל החינוך בצה"ל למשרד החינוך, שערך מכרז למציאת מנחה חדש בו זכתה סיון רהב-מאיר

IFB עם אבשלום קור, על השמות הנפוצים בישראל. מערכת וואלה!
IFB עם אבשלום קור, על השמות הנפוצים בישראל/מערכת וואלה!

הבלשן ומגיש הטלוויזיה והרדיו אבשלום קור, האיש המזוהה ביותר עם חידון התנ"ך הבינלאומי, יחדל מהגשת החידון לאחר 28 שנים. לוואלה ברנז'ה נודע כי מהשנה הנוכחית הועברה האחריות לחידון וניהולו מחיל החינוך בצה"ל למשרד החינוך, שערך מכרז למציאת מנחה חדש - בו זכתה עיתונאית חדשות 2 סיון רהב-מאיר. על פי גורמים במשרד החינוך, קור התחרה במכרז, אולם הצעתו הייתה יקרה יותר מאשר זו של רהב-מאיר, שכאמור לבסוף זכתה בו.

חידון התנ"ך הוא חידון מסורתי לבקיאות וידע בתנ"ך שמתקיים מזה עשרות שנים מאז שנת 1958, ומשודר באופן מסורתי מדי יום העצמאות בערוץ הראשון. החל משנת 1988 קור הוא זה שמגיש את החידון ומנחה אותו אך השנה הוא לא ימלא את התפקיד.

סיון רהב מאיר, בת 34, היא עיתונאית ותיקה ומוערכת, כתבת בחברת החדשות של ערוץ 2, מגישת טלוויזיה ורדיו. בין השאר היא מגישה את תכנית האקטואליה "שש עם" לסירוגין עם עודד בן עמי, כותבת את טור שבועי "פרשות השבוע" ב"מוסף לשבת" של "ידיעות אחרונות" ונוטלת חלק גם בהגשת מהדורת החדשות הלילית של ערוץ 2.

אבשלום קור סירב להגיב לידיעה. סיון רהב-מאיר מסרה לוואלה ברנז'ה בתגובה: "אני מודה על הבחירה. כיף ומרגש להיכנס לנעליים ענקיות. עדיין מחפשת פסוק מתאים שיבטא את רגשותיי".

ממשרד החינוך נמסר כי "לראשונה חידון התנ"ך העולמי לנוער יתקיים השנה (2016), באחריותו של משרד החינוך בלבד (ללא צה"ל). בהתאם לזאת ובכפוף לחובת נוהל המכרזים, פרסם המשרד מכרז לבחירת מנחה לאירוע. במסגרת המכרז נבחרה העיתונאית סיון רהב מאיר. המשרד והשר נפתלי בנט מודים לד''ר אבשלום קור על תרומתו הגדולה, המיוחדת והמקצועית רבת השנים לחידון התנ"ך".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully