וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

החלטה היסטורית: שר הפנים החליט על ביטול פקודת העיתונות

10.3.2016 / 15:16

אריה דרעי החליט על ביטולה של פקודת העיתונות, שעיקרה הוא ביטול הליכי הרישוי הנדרשים לפתיחת עיתון. המהלך של דרעי מעורר תמיהה לאור העובדה כי בשנתיים האחרונות הצהיר במספר הזדמנויות על כך שבכוונתו להקים עיתון חדש. גורמים בסביבת השר: "מדובר בתפיסת עולם נאורה"

מינוי דרעי במבחן - לייבי יו עם יהושע בריינר + עו"ד אליעד שרגא מבית המשפט. מערכת וואלה!
מינוי דרעי במבחן - לייבי יו עם יהושע בריינר + עו"ד אליעד שרגא מבית המשפט/מערכת וואלה!

שר הפנים, אריה דרעי, החליט על ביטולה של פקודת העיתונות, שעיקרה הוא ביטול הליכי הרישוי הנדרשים לפתיחת עיתון.

על פי החוק, המדינה לא תתערב מעתה במתן היתר להוצאת רישיון לפתיחת עיתונים ובכך תבוטל פקודת העיתונות משנת 1933. השר דרעי אמר כי הוא יעביר לבחינת היועץ המשפטי לממשלה ולהכרעתו סוגיות הנוגעות למקרים קיצוניים כגון פגיעה בביטחון המדינה ושלום הציבור. השר דרעי אמר כי במקרים אלה יותיר החלטות בסוגיות אלה להחלטת היועץ המשפטי לממשלה.

המהלך של דרעי מעורר תמיהה לאור העובדה כי בשנתיים האחרונות הצהיר במספר הזדמנויות על כך שבכוונתו להקים עיתון חדש. בחודש יולי אשתקד, לאחר שפורסמו בביטאון 'יום ליום' המזוהה עם ש"ס, דברים המנוגדים לתפיסתו, הצהיר יו"ר ש"ס כי אין לו שליטה על מה שמתרחש בעיתון. בלשכתו אמרו אז בתגובה כי "זה מחזק את התפיסה שעל תנועת ש"ס להקים מערכת עיתון חדשה ואיכותית". זו אינה הפעם היחידה שבה דרעי סיפר על כוונותיו לפתוח עיתון חדש: בכנס חרדי שהתקיים בימים האחרונים הוא רמז על כך פעם נוספת.

עם זאת, גורמים בסביבתו של דרעי אמרו היום לוואלה! ברנז'ה מנגד כי "מדובר בתפיסת עולם כוללת, נאורה וליברלית, המלווה את השר עוד טרם כניסתו למשרד. הניסיון להטיל דופי בהחלטה הוא שטות מוחלטת משום שכבר היום כל מי שמעוניין בכך מקים בפועל עיתון משלו".

שר הפנים, אריה דרעי: "פקודת העיתונות היא נצר לשלטון המנדט ועלינו, כמדינה דמוקרטית, המקדשת את חופש הביטוי, לבטלה בהקדם. המדינה לא צריכה להתערב במתן רישיונות לעיתונים. ביטול הליכי הרישוי יאפשר ליותר עיתונים להיפתח, יוסיף להליך הדמוקרטי והפלורליסטי ויביא למיגורו של הליך מיושן ואנרכרוניסטי, אשר אבד עליו הכלח".

עו"ד דן יקיר, היועץ המשפטי של האגודה לזכויות האזרח: "האגודה מברכת על החלטת שר הפנים לבטל את הדרישה לקבלת רישיון להוצאת עיתון. ההחלטה התקבלה לקראת המועד בו אמור שר הפנים להגיש את תשובתו לבג"ץ בעתירה של האגודה לזכויות האזרח ומרכז אעלם לביטול פקודת העיתונות משנת 1933. יחד עם זאת בעתירה דרשנו גם לבטל את הסמכות לסגירת עיתון, הקבועה בתקנות ההגנה (שעת חירום), 1945. סמכות זו מהווה איום חמור עוד יותר על חופש העיתונות מאשר דרישת הרישיון".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully