וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

סקר: כמחצית מהישראלים חושבים שהעיתונאים בישראל מוטים לטובת האליטה האשכנזית

מערכת וואלה ברנז'ה

15.3.2016 / 11:46

רוב הישראלים סבורים שהסיקור בפרשות של הטרדות מיניות מייצג תמונה אמיתית של המציאות. עלייה ברמת האמינות של עיתונאים שעובדים בטלוויזיה לעומת עיתונאים שעובדים ברדיו ובעיתונות היומית

מירי רגב בוועידת התרבות של הארץ. צילום מסך
תשנה את המצב? מירי רגב/צילום מסך

כמחצית מהישראלים חושבים שהתקשורת הישראלית מייצגת ושומרת על האינטרסים וההגמוניה של האליטה האשכנזית. כך לפי סקר חדש שפורסם היום (שלישי) לקראת כנס DIGIT לעיתונות דיגיטלית, שיתקיים ב-4 באפריל במרכז הבינתחומי הרצליה.

לפי הסקר, 48% סבורים שהתקשורת הישראלית מוטה לטובת אשכנזים, לעומת 3% שחושבים שהעיתונאים מוטים לטובת יוצאי עדות המזרח.

בנוגע להיקף סיקור פרשות ההטרדות המיניות, 61% סבורים שהסיקור מייצג תמונה אמיתית של המציאות העגומה בישראל, לעומת 39% שחושבים שהסיקור מוגזם מדי.

צעירים צורכים חדשות בעיקר מהרשתות החברתיות ומהאינטרנט, 19% ו-32% בהתאמה. לעומתם, מבוגרים צורכים חדשות בעיקר מהטלוויזיה (23%), הרדיו (17%) והעיתונות המודפסת (14%).

בהשוואה לסקר הקודם (2015), חלה עלייה של 16% בתפיסת האיכות של עיתונאים שעובדים במהדורות חדשות בטלוויזיה, וירידה של 11% ו-7% בתפיסת האיכות של עיתונאים שעובדים בעיתונים יומיים וברדיו, בהתאמה.

בנוסף, 41% סבורים כי כל העיתונאים נחשבים לרציניים ומקצועיים באותה מידה, לעומת 4% הסבורים כי אף אחד מהעיתונאים לא מספיק רציני ומקצועי.

לפי הסקר, העיתונאים הכי רציניים נמצאים בטלוויזיה: 42% סבורים שעיתונאים במהדורת חדשות בטלוויזיה הם הכי רציניים, 6% חושבים שעיתונאים בעיתון יומי נתפסים כהכי רציניים, 4% מייחסים חשיבות לעיתונאים ברדיו ו-3% בלבד לעיתונאים באינטרנט.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully