וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

הקרב נגד ההפרטה: "לא נחשיך מסך במבט"

16.3.2016 / 14:21

"ננקוט בכל אמצעי לגיטימי למונע מיקור חוץ של עיתונאים, או את הפיכתם לעובדי קבלן, אבל אנחנו לא מעוניינים להחשיך מסך ולפגוע בציבור", כך לדברי גורם ברשות המעורב במאבק. "אנו מקווים שמשרדי האוצר והתקשורת ידאגו שלאורך התהליך הרשות תוכל לשדר"

אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
"בכל אמצעי לגיטימי". עובדי הרשות, ארכיון/מערכת וואלה!, צילום מסך

"ננקוט בכל אמצעי לגיטימי למונע מיקור חוץ של עיתונאים, או את הפיכתם לעובדי קבלן, אבל אנחנו לא מעוניינים להחשיך מסך ולפגוע בציבור", כך אמר היום לוואלה ברנז'ה גורם בכיר ברשות השידור. הגורם הוסיף כי "אנחנו מקווים שגם משרדי האוצר והתקשורת ידאגו שלאורך התהליך הזה הרשות תוכל לשדר מבחינת כוח אדם ומימון הרשות". בתוך כך, ביום שלישי הבא צפוי להתקיים הדיון על חוק השידור הציבורי בוועדת הכלכלה של הכנסת.

הפעם האחרונה שהעובדים מחו בטלוויזיה על הכוונה לסגור את הרשות היתה בקיץ 2014, כאשר ערוץ 1 העלה קמפיין המציג את העובדים שצפויים לאבד את מקום עבודתם, תוך ניצול שיעורי הצפייה הגבוהים במונדיאל.

ברשות חוששים מגל הפרישה הנוסף שצפוי להתרחש במהלך מאי. החשש העיקרי הוא שהרשות לא תוכל לתפקד ולשדר כראוי, בגלל שמספר העובדים יצטמצם בצורה דרמטית. עד כה הופרשו מהרשות כמחצית מעובדי הרשות בטלוויזיה, כאשר באוקטובר האחרון מספרם עמד על כ-900, וכרגע יש כ-450 בחטיבת הטלוויזיה. בסך הכל הופרשו מחטיבת הטלוויזיה והרדיו כ-700 עובדים מאוקטובר.

בתחילת השבוע עברה בכנסת הצעת החוק שיזם משרד התקשורת, לדחיית סגירת רשות השידור ותחילת פעילות תאגיד השידור הציבורי בכחצי שנה. ההצעה כוללת גם מיקור חוץ לתוכניות אקטואליה וחדשות לתקופה של שנתיים, עד להשלמת הקמת התאגיד - החלטה ששותפים לה משרדי התקשורת והאוצר והתאגיד, המעוררת את זעמם של עיתונאי רשות השידור. עיקר הביקורת, הנשמעת גם על ידי עיתונאים מחוץ לרשות, היא על כך שהפקעת שידורי החדשות מעיתונאי הרשות ותאגיד השידור הציבורי, תעשה ללא מנגנון בקרה, בפרט בהיעדר מינויה של מועצת התאגיד.

רותם אברוצקי, יו"ר אגודת העיתונאים של תל אביב, המובילה את המאבק מסר בתגובה: "על העיתונאים בכל הארץ להתעורר. מיקור חוץ של תכני אקטואליה בתאגיד השידור החדש יהווה תקדים להפיכתם של העיתונאים כולם לעובדי קבלן. וכל עוד נתניהו שר התקשורת, מי אתם חושבים שיקבל את הזיכיון לחדשות של התאגיד? ניחשתם נכון, חביב הקהל אדלסון והעיתון ישראל היום. כלומר, ערוץ 1 החדש, ישדר את הכותרות של העיתון המקורב לראש הממשלה. חייבים להבין את המשמעות הגדולה של המהלך הזה והיא מחסום נוסף בפיה של העיתונות החופשיה והביקורתית בישראל".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully