וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

צו מסירת חומרים מסעיר את המערכות: "אנחנו עובדים בשביל המשטרה?"

16.3.2016 / 15:53

המשטרה הוציאה צו מסירת חומרים שנשלח לכל מערכות החדשות בערוצי הטלוויזיה והאינטרנט, במסגרת חקירה משטרתית שמתנהלת תחת צא"פ. המשטרה דורשת באופן חריג לקבל את כל חומרי הגלם הקשורים לפרשה שיש בידי כלי התקשורת

תחקיר מבט: שוטר שירה באשתו לא נענש. תאגיד כאן
"פגיעה בפונקציה שאותה העיתונות נועדה למלא"./תאגיד כאן

המשטרה הוציאה צו מסירת חומרים שנשלח לכל מערכות החדשות בערוצי הטלוויזיה והאינטרנט, במסגרת חקירה משטרתית שמתנהלת תחת צו איסור פרסום. המשטרה דורשת באופן חריג לקבל את כל חומרי הגלם הקשורים לפרשה שיש בידי כלי התקשורת.

עצם הטלת הצו מעורר סערה בכלי התקשורת. גורם בכיר באחד מערוצי הטלוויזיה אמר היום לוואלה ברנז'ה: "לא היה כדבר הזה, מה, אנחנו עובדים בשביל המשטרה?". הצו של המשטרה נשלח לאחר שרק בתחילת החודש קיבל בית המשפט המחוזי בתל אביב את העמדה של חדשות 2 בנוגע למסירת חומרי גלם בפרשה אחרת. מדובר בפרשה של עינת הראל המואשמת בסרסרות והלבנת הון.

החברה הגיבה בתגובה לערעור של המדינה על פסק דין שקיבל את עמדתה וקבע כי יש לבטל צו שהורה לה להעביר לידי המשטרה חומרי גלם שצולמו בראיון שערך כתב ערוץ 2 גיא פלג עם הראל.

"חיסיון המידע העיתונאי מתחייב על מנת למנוע פגיעה בפונקציה שאותה העיתונות נועדה למלא ולהבטיח זרימה חופשית של מידע אליה כמו גם מתן כיסוי הוגן ואובייקטיבי על-ידה", כך נכתב על ידי היועץ המשפטי של חדשות 2 ד"ר ישגב נקדימון ועו"ד דקלה בירן.

1
walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully