וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

דור טו דור: מדוע רק לכתבת ערוץ 1 לא היה מקום במטוס של מד"א?

20.3.2016 / 12:02

ברשות השידור זועמים על ארגון מד"א וטוענים שבגללם לא נשלחה אתמול כתבת הבריאות קטי דור לסקר את הפיגוע באיסטנבול. גורם בכיר ברשות לוואלה ברנז'ה: "יש קשר בין התחקיר של יפעת גליק על ההטרדות המיניות במד"א – למידור שלנו"

חמישה מהפצועים הישראלים בפיגוע באיסטנבול נוחתים בנתב"ג. 20 במרץ 2016. מד"א
"עשו לנו מעשה לא הגון". המטוס של מד"א/מד"א
הרקע, כך טוענים ברשות, נעוץ בכתבה שפורסם בערוץ 1 ונגע למד"א. לפני חודשיים פרסמה יפעת גליק תחקיר שעסק בהטרדות מיניות של נהגי אמבולנסים במד"א כלפי קטינות המתנדבות בארגון

ברשות השידור זועמים על ארגון מד"א וטוענים שבגללם לא נשלחה כתבת הבריאות קטי דור לסקר את הפיגוע באיסטנבול, זאת כאשר שאר כלי התקשורת שלחו נציגים לבירה הטורקית. הדרמה מבחינת הרשות החלה אמש (שבת) עם היוודע דבר הפיגוע והנפגעים הישראלים. "כשנודע שיש מטוס של מד"א שיוצא אתמול בערב, נאמר לנו שיש רק מקום אחד לנציג חדשות 2. מאוחר יותר הסתבר שגם אור הלר מערוץ 10 מצטרף. פתאום, בשעה 20:20 במד"א נזכרו להודיע לנו שיש לנו מקום – אבל הטיסה המריאה ב-21:00. לא היה שום סיכוי שנספיק", מספר לוואלה ברנז'ה גורם בכיר ברשות.

הרקע, כך טוענים ברשות, נעוץ בכתבה שפורסמה בערוץ 1 ונגעה לארגון. לפני חודשיים פרסמה יפעת גליק תחקיר שעסק בהטרדות מיניות של נהגי אמבולנסים במד"א כלפי קטינות המתנדבות בארגון. התחקיר עורר סערה גדולה בתקשורת ובמד"א, ואפילו היווה טריגר לדיונים מיוחדים בכנסת שעסקו בנושא. יש לתאר שבמד"א לא היו מרוצים בלשון המעטה מפרסום התחקיר, וניתן לנחש שכרגע שוררת מתיחות רבה בין הארגון לרשות השידור.

הגורם אשר שוחח עם וואלה ברנז'ה טוען לנקמה: "ברור שאנחנו כועסים על זה ומרגישים שעשו לנו מעשה לא הגון, וקושרים את זה לסיפור שהיה עם התחקיר. כלומר, להערכתנו יש קשר בין התחקיר של יפעת גליק למה שקרה אתמול עם המטוס".

ייתכן שגם שיקולי רייטינג גרמו לכך שבסוף מי שנשאר מחוץ לטיסה הגיע מהמהדורה בעלת אחוזי הצפייה הנמוכים ביותר. אם כך הדבר, מדובר בסוגיה בעייתית שכן מד"א - כמו רשות השידור, הוא קודם כל גוף ציבורי ושיקולי רייטינג לא אמורים להוות מכשול או קריטריון. גורם אחר ברשות מוסיף בהקשר זה כי "אם לא היה מקום בטיסה לנציגים של שלושת ערוצי הטלוויזיה, מדוע במד"א לא עשו 'פול' ובחרו גוף אחד שיצלם עבור כולם את זירת הפיגוע ומעביר לכולם את החומרים, כמו שנהוג בהרבה מקרים של סיקור אירועים חשובים? כך היה נמנע המידור של ערוץ 1 בסיקור הפיגוע".

אלי בין, מנכ"ל מד"א, מסר בתגובה: "עכשיו אתם מתקשרים אלי עם זה - כשאני באמצע פינוי?".

מרשות השידור נמסר בתגובה: "רשות השידור רואה בחומרה את התנהלותה של מד"א אמש, במיוחד כשמדובר בארגון ציבורי המחוייב להתנהלות נטולת פניות ואינטרסים זרים. התנהלות זו גרמה בפועל לפגיעה בשידור הציבורי ויש להצר על כך. רשות השידור כבר פנתה לגורמים המוסמכים כדי לברר העניין באפיקים רשמיים על מנת למנוע מקרים דומים בעתיד".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully