וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

עשור לטוויטר: העיתונאים הישראלים המובילים ברשת

וואלה ברנז'ה

21.3.2016 / 11:31

חברת Vigo איתרה עבור וואלה ברנז'ה את שיאני העיתונאים המצייצים: 8 מתוך 10 הם מגישים ופרשנים מדיניים והכתבת היחידה שעובדת בעיתון התפרסמה ב"מחוברים". למרות שהרייטינג של חדשות 10 נמוך יותר, עיתונאי ערוץ 10 פופולריים יותר ברשת החברתית

אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
מובילים. עמית סגל ורביב דרוקר/מערכת וואלה!, צילום מסך

ב-21 במרץ 2006, בשעה 09:50, ביצע ג'ק דורסי, סטודנט באוניברסיטת קורנל המשמש כיום כיושב ראש וכמנכ"ל החברה, את הציוץ הראשון של טוויטר. דורסי הציג את רעיונו בפני מועצת המנהלים של חברת "Odeo Podcasting" ככלי אשר מאפשר למשתמש בודד לתקשר עם קבוצה קטנה באמצעות SMS.

מאז חלף בדיוק עשור, הזדמנות מצוינת לבדוק מיהם העיתונאים המובילים ברשת החברתית שהפכה, לפחות בישראל, לברנז'אית במיוחד. את הרשימה אשר ניטרה עבור וואלה ברנז'ה חברת Vigo, מוביל בפער ניכר הכתב הפוליטי של חדשות 2 עמית סגל, שהרחיב השנה משמעותית את הנוכחות הדיגיטלית שלו בזכות הבלוג שלו ועדכונים שוטפים בפייסבוק ובטוויטר. סגל, שתמיד מביא את התמונה "מאחורי הקלעים" של החדשות, לא מסתיר ברשת את עמדותיו הימניות – שבשנה האחרונה צברו פופולריות רבה ברשת.

למקום השני הגיע הפרשן הצבאי של חדשות 10 אלון בן דוד, שמעדכן בחדשות מדיניות וגם מייצר אינטראקציה גבוהה עם עיתונאים אחרים. אחריו ברשימה: גיא זהר ואודי סגל, שניהם מחלוצי השימוש בטוויטר בישראל, אשר שומרים על מעורבות גבוהה עם הגולשים ובכך שוברים את התדמית של המגיש המרוחק. את החמישייה המובילה סוגרת איילה חסון, שהמעבר המתוקשר שלה מערוץ 1 לערוץ 10 סיפקו לה פופולריות רבה ואלפי עוקבים חדשים.

אל המקום ה-6 הגיע גיא פינס, שהציוצים הצהובים שלו מספקים עניין רב לגולשים הישראלים. אחריו ברשימה רביב דרוקר, מגיש "המקור" והפרשן המדיני והפוליטי של ערוץ 10, שמייצר עניין אצל הגולשים בזכות מלחמות הציוצים שהוא מנהל בטוויטר.

את המקומות הבאים ברשימה תופסות עיתונאיות: קרן נויבך מערוץ 1 הגיעה אל המקום ה-8, ודנה ספקטור מ"ידיעות אחרונות" במקום ה-9. את הרשימה סוגר נדב אייל, עורך חדשות החוץ של חדשות 10.

אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
הנתונים באדיבות Vigo/מערכת וואלה!, צילום מסך

רביב טל, מנכ"ל Vigo, אמר כי "לא מפתיע ש-8 מתוך 10 העיתונאים המובילים הם מגישים ופרשנים מדיניים ברדיו ובטלוויזיה, וגם שכתבת העיתונות היחידה ברשימה התפרסמה בזכות תפקידה הטלוויזיוני ב'מחוברים'. מעניין לראות את הפופולריות דווקא בקרב עיתונאי ערוץ 10, שנתפס ברשת כאיכותי יותר על אף הרייטינג שלו".

ברשימת הישראלים המצייצים הפופולריים ביותר נמצאת, כצפוי, בר רפאלי - שהגיעה רק למקום השני. ראש הממשלה בנימין נתניהו ממוקם במקום הרביעי ברשימה, כשעזמי בשארה עקף אותו והגיע אל המקום השלישי.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully