וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

הזכיינים יצטרכו להעביר לרשות השנייה תוכנית בנושא שיפור מצב ייצוג הנשים

21.3.2016 / 12:16

ייצוג הנשים בתקשורת הגיע גם לרשות השנייה, שם נערכה ישיבה מיוחדת בנושא. וייס: "אנחנו מנסים למצוא דרך לעודד כתבות להישאר במערכת גם אחרי נישואים וילדים". יוכפז: "כפייה רגולטורית היא לא הדרך". מדז'יבוז': "מעוניינים ברגולציה משותפת"

אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
מנסים למצוא דרך. אבי וייס וגולן יוכפז/מערכת וואלה!, צילום מסך

בעיכוב של שבוע, יום האישה הגיע גם אל הרשות השנייה. אמש (ראשון) נערכה במשרדי הרשות ישיבה בוועדת ייצוג נשים, שהוחלט בסופה כי הזכיינים יעבירו תוכנית לטווח קצר ולטווח ארוך, בנושא "איך לשפר את מצב ייצוג הנשים בתקשורת" תוך חודש וחצי. הישיבה נערכה בראשות יוכי פלר, ובהשתתפות יו"ר מועצת הרשות השנייה אוה מדז'יבוז', חברי הוועדה, הנהלת הרשות השנייה ונציגים מגופי השידור בטלוויזיה הכוללים את הדירקטוריונים מטעם הרשות השנייה בחברות החדשות ואת מנכ"לי חברות החדשות.

פלר אמרה כי "מטרת הדיון הוא להציף את הנושא ולהעלות אותו לסדר היום ולתקן את המצב תוך שיתוף פעולה". מדז'יבוז' הוסיפה כי "אנחנו מעוניינים ברגולציה משותפת ולא בלכפות את התיקון על הערוצים".

אבי וייס, מנכ"ל חדשות 2, אמר בדיון כי "אנחנו מנסים למצוא דרך לעודד כתבות להישאר במערכת גם אחרי נישואים וילדים כדי לעודד את המשך הקריירה שלהן". וייס אף הציע שהרשות תקיים סדנאות לנשים בהופעה בטלוויזיה. כזכור, לפני שבוע הצהירו בחברת החדשות כי 40% מעובדי החברה הם עובדות.

גולן יוכפז, מנכ"ל חדשות 10, אמר מצידו כי "הנושא חשוב מאוד ודורש פתרון, ועדיין - כפייה רגולטורית היא לא הדרך".

תמי רווה, יו"ר דירקטוריות חדשות 2, התייחסה לנושא של מיעוט המרואיינות החיצוניות בתקשורת ואמרה כי "יש לטפח את נושא המרואיינות החיצוניות ולהבהיר לכל הדרגים את החשיבות בעניין". מדזיבוז' הוסיפה כי "יש דברים שניתן לתקן בטווח הקצר, למשל נושא המרואיינות הוא דבר שלא מצריך היערכות ארוכה במיוחד".

אוה מדז'יבוז'. יח"צ, הרשות השנייה, ענבל מרמרי
לא לכפייה. אוה מדז'יבוז'/ענבל מרמרי, יח"צ, הרשות השנייה

דורלי אלמגור, חברת מועצה ויו"ר ועדת טלוויזיה, אמרה ש"התגוננות הזכיינים מיותרת. צריך ביחד לפעול לתיקון המצב". טלי גורן, סמנכ"ל רגולציה קשת, הגיבה ואמרה כי "נעשית עבודה לאתר נשים מצוינות לפאנלים. בשנים האחרונות הייתה קפיצה מטאורית בתחום הזה וזה דבר מבורך. צריך לייצר איזושהי נקודת אפס ולגלות את השינוי שחל בה גם על המסך וגם מאחורי הקלעים".

פלר הוסיפה כי לאתר הרשות יעלה קישור לרשימת נשים המופיעות במאגר נשים תחת נושאים שונים שמוכנות להופיע כפרשניות מומחיות, ונשמח לקבל מהזכיינים גם דברים שמעניינים אותם. "יש להפנות זרקור קבוע לנושא על ידי ההנהלה והדירקטוריון - על מנת שאלה יתוו מדיניות", לפי פלר.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully