וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

ועדת הכלכלה אישרה את התיקון לחוק השידור הציבורי

22.3.2016 / 11:51

אושר הסעיף שיאפשר לתאגיד החדש לרכוש שידורי אקטואליה במיקור חוץ לתקופה מוגבלת של שנתיים. קובלנץ יוכל להעסיק 600 עובדים ולא 400 עד לתחילת השידורים, כפי שקובע החוק כיום; כבל: "אל תהיו אלה שבסוף יגרמו לפירוקו של המהלך הגדול הזה"

יו"ר ועדת הכלכלה איתן כבל, בדיון הוועדה בנושא מתווה הגז, נובמבר 2015. נועם מושקוביץ
"זו כבר לא קונספירציה על התערבות רה"מ". ח"כ כבל/נועם מושקוביץ

ועדת הכלכלה של הכנסת, בראשות ח"כ איתן כבל, אישרה היום (שלישי) לקריאה שנייה ושלישית את ההצעה הממשלתית לתקן את חוק השידור הציבורי הישראלי ולדחות את מועד סגירת רשות השידור ותחילת פעילות תאגיד השידור הציבורי החדש בחצי שנה, עד ל-30 בספטמבר השנה.

לאחר דיון שנערך היום, הוועדה אישרה את הסעיף שיאפשר לתאגיד החדש לרכוש שידורי אקטואליה במיקור חוץ לתקופה מוגבלת של שנתיים. במסגרת ההסכמות הובהר בדיון הקודם, שנערך ביום ראשון, כי החדשות והתחקירים לא יהיו במיקור חוץ, אלא רק שידורי אקטואליה רכה.

היום אושרה גם הצעתו של כבל כי ההתקשרויות לרכישת שידורי אקטואליה יהיו רק באישור המועצה. עוד אושרה ההצעה של אגודת העיתונאים לפיה מנכ"ל התאגיד החדש, אלדד קובלנץ, יוכל להעסיק 600 עובדים ולא 400 עובדים עד להתחלת השידורים, כפי שקובע החוק כיום. זאת לאחר שבדיון שנערך שלשום אישרה הוועדה את הסעיף שעיגן את ההסכמות לפיהן מספר עובדי רשות השידור שיקלטו בתאגיד החדש עד יום התחלת השידורים יעמוד על 450 או 51% מעובדי התאגיד החדש, לפי הגבוה מביניהם.

כבל אמר לאחר האישור כי בשבילו לא מדובר בעוד חוק ומרגע שהמליאה תאשר זאת - זה מחייב את כל הגופים, הן משרד האוצר והן משרד התקשורת, לאפשר לתאגיד החדש לצאת לדרך. לדבריו, כרגע הדבר מונח בראש ובראשונה לפתחם של אנשי החשב הכללי באוצר. "אל תהיו אלה שבסוף יגרמו, חס וחלילה, לפירוקו של המהלך הגדול הזה. זה כבר לא קונספירציה על התערבות ראש הממשלה או התערבות כזו או אחרת – השתדלנו והעברנו את התיקון הזה בקולות האופוזיציה ואני לא אאפשר להעלות את ההצעה להצבעה במליאה עד שהעניינים הכספיים מול האוצר לא יפתרו", אמר.

ח"כ רועי פולקמן הזהיר כי אם החוזה בעניין מיקור התאגיד בהר חוצבים בירושלים לא ייסגר כבר השבוע – התאגיד יצטרך לצאת למודיעין. כבל הגיב בחריפות ופנה לאנשי החשב הכללי בתביעה חד משמעית ש"לא להפיל את זה על גחמות בירוקרטיות". הוא תבע לסיים את העניין הזה תוך שבוע ולגייס את כל הגורמים לאפשר לתאגיד החדש לצאת לדרך.

רותם אברוצקי, יו"ר אגודת העיתונאים של תל אביב, אמר כי "אגודת העיתונאים מברכת על שני הישגים חשובים שבידינו, לפיהם התאגיד יוכל לקלוט טרם כינוס המועצה 600 עובדים (במקום 400 בלבד שאיפשר החוק הישן) ושתכני החדשות על סוגיהם השונים לא יופנו למיקור חוץ. בעניין מיקור החוץ של תכני האקטואליה, אלא יתאפשרו לשנתיים בלבד ואף זאת, אך ורק באישור המועצה לכשזו תתכנס. כעת יש לתאגיד החדש היכולת להקים מיידית חטיבת חדשות חזקה ועצמאית שתשמש עוגן מרכזי לשידוריו. על כך נאבקנו וכעת נותר לקוות שהחוק יעבור כפי שהוא לאור הנסיון המר מן העבר, עתה נותר לקוות שהחוק יעבור בקריאה שלישית ללא שינויים ומחטפים למיניהם. תודה לכל העוסקים במלאכה ובמיוחד לח"כ איתן כבל יו"ר ועדת הכלכלה שגילה הקשבה רבה והבנה כלפי כל הנוגעים בדבר".

בדיון הקודם שנערך ביום ראשון הוצגה על ידי כבל ההסכמה החדשה בין כל הצדדים לפיה בשנתיים הראשונות לקיומו של התאגיד אפשר יהיה להפיק חדשות במתקני הפקה שמחוץ לתאגיד השידור, אולם רק באמצעות עובדי ועיתונאי רשות השידור. עם זאת, משדרים המוגדרים "משדרי אקטואליה" יופקו באמצעות עובדים חיצוניים.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully