וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

הקהילה הגאה נגד אברמוביץ': "הביטוי קוקסינל פוגעני ומשפיל"

23.3.2016 / 11:01

בעקבות הפרסום בוואלה ברנז'ה, תוקפת הקהילה את הפרשן הפוליטי של חדשות 2 שציטט אמש בכנס סגור של כלכליסט גורמים שאמרו כי בחירות לא מנצחים עם קוקסינל; "לא ראוי שעתונאי במעמדו יתבטא כך". אברמוביץ': "לא הייתה כל כוונה לפגוע"

צילום: באדיבות כלכליסט

אמנון אברמוביץ' מסתבך עם הקהילה הגאה, שראשיה מוציאים הבוקר (רביעי) הודעה מיוחדת לפיה "הביטוי קוקסינל הוא פוגעני ומשפיל. לא ראוי שעתונאי במעמדו יתבטא כך".

כפי שפורסם בוואלה ברנז'ה, אתמול, במסגרת כנס שוק ההון של "כלכליסט", הופיע הפרשן הפוליטי של חדשות 2 ועשה שימוש במילה "קוקסינל" כנגד ח"כ בוז'י הרצוג. אברמוביץ' ועמית סגל נתנו הרצאה על פוליטיקה ותקשורת בכנס מדדים 2016 של העיתון. אברמוביץ' הסביר: "לכל אורך מערכת הבחירות, יעיד עמיתי עמית, אני אמרתי ביבי הוא ראש הממשלה הבא בוודאות. אנשים אמרו לי 'תגיד איך אתה מעז להגיד את זה - בוודאות?' ואמרתי, תראו אני הולך לראות כדורגל, מסמי עופר ועד בלומפילד, ואנשים מזהים אותי מהפוליטיקה. בכל מקום היו ניגשים אלי ואומרים לי: אברמוביץ', דרבי ובחירות לא מנצחים עם קוקסינל".

באגודה למען הלהט"ב, כצפוי, זועמים. חן אריאלי, יו"ר שותפה של האגודה, מסר היום: "אני רואים בחומרה רבה את התבטאויותיו של אברמוביץ' כנגד ח"כ הרצוג. בהיותו עיתונאי בכיר בתקשורת הישראלית, פונה אל קהל רחב ומשפיע על דעתם של רבים. הקהילה הטרנסג'נדרית בישראל חשופה לאפליה ואלימות יומיומית והשימוש במילת הגנאי כאשר הוא מתייחס באופן מבדח לח"כ הרצוג, אינו ראוי למעמדו כאיש תקשורת בישראל".

עוד הוסיפה אריאלי כי "אנו מזמינות את אברמוביץ' לערב נשות ואנשי תקשורת בנושא הקהילה הטרנסג'נדרית, שיתקיים ביום הנראות הטרנסג'נדרית הבינלאומי,.לציון נראותה של קהילה זו והמשך מאבקה למען קבלה חברתית מלאה ושוויון זכויות מלא. אנו מקווים שאברמוביץ' יענה בחיוב להזמנה, וכך בעתיד אמירותיו יהיו ספוגות קבלה וסובלנות כלפי הקהילה הטרנסג'נדרית".

גיל פישהוף, רכז "ניר כץ" למאבק בלהט"בפוביה של האגודה, הוסיף: "מרכז ניר כץ למאבק בלהט"בפוביה של האגודה, פנה במהרה אל חברת החדשות ואברמוביץ' עצמו, על מנת להבטיח שתופעות אלימות אלה לא יחזרו על עצמן בשנית". עוד הוסיף כי "ראוי היה כי מר אברמוביץ לא ייתן לגיטימציה לשימוש במונח 'קוקסינל' באופן פוגעני , כפי שנעשה באירוע זה. אנו מקווים כי הדבר נעשה בתום לב ומתוך חוסר מודעות, וכי הנכם שותפים לתחושותינו. לפיכך נבקש כי מר אברמוביץ יתנצל על הדברים".

אלישע אלכסנדר, מנכ"ל מעברים - שינוי בר קיימא לקהילה הטרנסג'נדרית: "קוקסינל 2016 - זה לא הח"כ ההומו שלועגים לו, אלא הסטרייט. בריונות ואלימות כבר מזמן לא קשורות רק לנטייה מינית, והמאבק הטרנסג'נדרי רלוונטי לכולם" עוד הוסיף: "אברמוביץ' קיבל הזמנה אישית לכנס אנשי התקשורת. נשמח לראותו".

אמנון אברמוביץ' מסר לוואלה ברנז'ה בתגובה: "הדברים הובאו כציטוט מפולקלור של מגרשי כדורגל. לא הייתה כמובן כל כוונה לפגוע באף אדם מאף קהילה".

מחדשות 2 נמסר בתגובה: "צר לנו שדבריו של אברמוביץ' הוצאו מהקשרם ויוחסו לו ולא כך הדבר. לצערנו אגודת הלהט"ב עושה שימוש ציני בתפקידה, תוך התעלמות מייצוג ראוי וחשוב לבני הקהילה הגאה שמשתקף מסיקור חדשות 2. כך למשל בתוך סיקור מתמשך והוגן לקהילה הלהטב"קית הקדשנו כתבה נרחבת לסיפורה של הטרנסג'נדרית מאי פלג ז"ל ב"חדשות סוף השבוע" עם דנה ויס; כתבה אודות מייקל אלרואי ששיתף סטודנטים חבריו ללימודים בסיפורו. תמוה שהאגודה לא פנתה לחברת החדשות בעניין, אך מיהרה לשלוח הודעה לעיתונות. אנו מצרים על כך. אך נמשיך לסקר את זכויות הקהילה בפתיחות, בהגינות ובלא כל דעה קדומה".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully