וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

דעה: להתווכח עם אישה זה לא שוביניזם

27.3.2016 / 11:18

פאניקה בנווה אילן: אהוד יערי העמיד את דנה וייס על טעותה בצורה לא מנומסת. גדודי פמיניסטיות כבר יצאו למלחמה בטוויטר ובפייסבוק כנגד "מופע האימים השוביניסטי". אלא, שמה לעשות, זה מה שקורה כשמנסים בכוח למלא משבצת של "אישה" בדיון, ומסתפקים במישהי ללא הבנה בנושא

הדיון שעסק בענייני הטרור בישראל ובעולם בתכנית "אולפן שישי" ביום שישי האחרון, שבו התווכחו למשך כחצי דקה הפרשן לענייני ערבים של הערוץ, אהוד יערי, וחברת הפאנל, דנה וייס, הספיק כדי להביא לכך שגדודי הפמיניסטיות הפרוגרסיביות ייצאו חיש-מהר בהצהרות מהתלהמות ובזעקות אימה היסטריות התוקפות את יערי, שהעז, רחמנא ליצלן, להתווכח עם אישה, ועוד העמיד אותה על טעותה, תוך שהוא חושף ברבים את בורותה בתחום הביטחוני והאסלאמי.

תיכף ומיד הפך יערי – שדעותיו הלא-שמאלניות בערוץ הן ממילא לצנינים עבור המחנה המתקרא "נאור" - לאויב המדינה, איש חשוך ונבער, ושוביניסט מסוכן. כך למשל, הצהירה חברת הכנסת, שלי יחימוביץ', כי המהדורה הציגה "מופע עתיק והיפר-מגה-סופר שוביניסטי (מה שזה לא אומר) של אהוד יערי מול דנה וייס". חברת כנסת אחרת מ"המחנה הציוני", ציפי לבני, טענה גם היא כי "עיסוק בביטחון הוא לא מונופול של גברים בלבד". התבטאויות אלו מצטרפות לגל ביקורת רחב של נבחרי ציבור ואנשי תקשורת שכינו את הוויכוח בין יערי לוייס ל"מופע אימים שוביניסטי" – לא פחות – ועוד.

אהוד יערי ודנה וויס. חברת החדשות של ערוץ 2
ינאי יחיאל,
"חסרות נשים שעוסקות במחקר ביטחוני ואפילו בעשייה ביטחונית, שיגיעו לאולפן?". דנה וייס ואהוד יערי/חברת החדשות של ערוץ 2 ינאי יחיאל

נדמה כי התבהלה של אותם מבקרים סביב הוויכוח בין יערי לוייס היא מופרכת ומוגזמת לחלוטין. להוציא את עניין הצד הצודק בדיון, האם עצם העובדה שיערי טען שוייס אינה מדברת על-סמך נתונים אמפיריים, אומרת שיערי הוא בעצם שוביניסט? זו הרי טענה שאין לה כל אחיזה במציאות והיא מעידה בעיקר על חוסר ההבנה של הטוען בכל האמור למונח ולהשקפה של "שוביניזם".

השאלה, אפוא, אינה "האם נשים יכולות או לא יכולות לדבר על ענייני ביטחון וטרור?". התשובה לכך היא - בוודאי שכן. השאלה הנכונה היא, האם אישה – או גבר – שאין לה הבנה בנושא מסוים, יכולה לדבר באופן נחרץ כל-כך באותו נושא ולהיעלב כשמישהו שכן מבין בנושא, מתקן אותה? והתשובה היא, בוודאי שלא. מי שלא סובל את החום, שלא ייכנס למטבח.

היותה של וייס אישה, אין משמעותה כי היא מקבלת חסינות לדבר על נושאים שאין לה הבנה בהם, ובטח שלא מאתרגת אותה בדיונים עם אנשים שונים, ביניהם גברים, גם אם הדיון מעט פחות רך ודיפלומטי מהמקובל – ונניח שזה אכן היה המצב, אם כי בהחלט ניתן להתווכח על-כך.

טענה אחרת שעלתה מצד הצעקנים הביקורתיים, היא שזו לא העובדה שיערי התווכח עם וייס, אלא הדרך של הוויכוח, וכי "מבחן השוביניזם" מראה כי יערי לא היה מתווכח באותו האופן עם גבר פרשן אחר, ולכן הוא שוביניסט. ובכן, גם בטענה זו אין ממש, שכן קרו בעבר כמה וכמה מקרים שמבטלים טענה שרירותית זו, שבהם התווכחו ביניהם בלהט הפרשנים הגברים באולפן, במה שלא פעם עבר את רף הנימוס המקובל.

יערי עצמו עלה לשידור טלפוני לפני שנתיים כדי להגיב בשידור חי על דבריו של אורח באולפן "חדשות הלילה", עורך-הדין אמנון זיכרוני, לפיהם ישראל עזרה להקים את חמאס. בתגובה טען יערי כי זיכרוני אינו יודע על מה הוא מדבר וכינה בעצבנות מודגשת את דבריו כ"שטויות". האם מישהו הקים קול זעקה דאז? האם כינו לאחר מכן את יערי כ"שונא גברים"?

יתרה מכך, אותם גדודים פמיניסטיים "שכחו" להזכיר שדקה קודם לכן באותו משדר, ביצעה וייס פרובוקציה מגדרית כשטענה שהיא הולכת לומר משהו ו"בטוחה שתיכף הגברים פה יתנפלו עליי, אבל אני ארהיב עוז ואומר את זה". אין-ספק שכדי להתבטא ליד גברים, נדרש אומץ וגבורה נשית ואף חשוב לציין זאת במיוחד. ממש ז'אן ד'ארק מודרנית.

מה שקרה ב"אולפן שישי" אינו נופל בשום פנים ואופן על הגדרה של "שוביניזם". לכל היותר מדובר דווקא בהדגמה מצוינת למה מתרחש כשאולפני חדשות משבצים אישה חסרת הבנה בתחומים שעליהם דנים (וכי חסרות נשים שעוסקות במחקר ביטחוני ואפילו בעשייה ביטחונית, שיגיעו לאולפן?), רק כדי למלא משבצת של "אישה" – בדיוק אותה אג'נדה אנטי-חברתית שהמצקצקות הפמיניסטיות הפרוגרסיביות מנסות לדחוף ולקדם בכל תחום.

sheen-shitof

עוד בוואלה!

הטיפול שמאריך את חייהם של חולי סרטן ריאה

בשיתוף העמותה הישראלית לסרטן ריאה
seperator

לפרסום מאמרים בוואלה דעות לחצו כאן

המאמרים המתפרסמים במדור הדעות משקפים את עמדת הכותבים בלבד.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully