וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

לידיעת בוגי: ברשתות החברתיות - 82% תומכים בחייל היורה

28.3.2016 / 17:38

מבדיקה שעשתה בזילה (Buzzilla) עבור וואלה ברנז'ה עולה כי למרות צו איסור פירסום על זהות החייל היורה, 14% מהשיחות באינטרנט אודות הפרשה הכילו את שמו המלא. 97% מהאזכורים של שם החייל היורה מופיעים ברשתות החברתיות

אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
תמיכה מלאה מהציבור. החייל היורה/מערכת וואלה!, צילום מסך

למרות צו איסור פרסום שהטיל בית המשפט אודות זהותו של החייל היורה, השם המלא שלו צויין במאות דיונים רבי משתתפים באינטרנט בכלל וברשתות החברתיות בפרט. כך עולה מבדיקה שעשתה בזילה (Buzzilla) עבור וואלה ברנז'ה. 97% מהאזכורים של שם החייל מופיעים ברשתות החברתיות, ובחלק קטן מדובר אף בעמודי הפייסבוק של כלי תקשורת מובילים – אך האזכורים מופיעים בתגובות ולא על ידי כלי התקשורת.

בנוסף, 3% מהאזכורים מופיעים באתרי חדשות. אמנם מרבית האזכורים בתגובות הוסרו מאתרי החדשות, אך נותרו כמה תגובות המציינות את שמו במפורש. 14% מהשיחות באינטרנט אודות פרשת החייל היורה הכילו את שמו המלא.
על פי הבדיקה, לפחות מהדיונים ברשתות החברתיות, 82% תומכים בחייל היורה באופן מובהק וממשיכים לפעול למענו.

גם היום (שני) התקיימו מאות דיונים ברחבי האינטרנט בקריאה לשחרר את החייל ממעצר ולא להעמידו לדין. מתחילת הפרשה, ביום שישי האחרון, נפתחו מעל ל-24 קבוצות ייעודיות עם קריאות הזדהות – כמחיצתן מכילות את שמו של החייל. בנוסף, מתקיימות עצרות הזדהות ברחבי הארץ, כאשר גם הערב מתוכננת הפגנה.

מרב בורנשטיין, סמנכ"ל אסטרטגיה ומחקר בבזילה אמרה כי "בניגוד למקרים קודמים של הפרת צו איסור פרסום – נראה כי פרסום שמו ותמונתו של החייל לא הוביל לתופעת שיימינג, אלא להיפך. הקירוב הפרסונלי וההזדהות של מרבית הציבור עם החייל והסיטואציה שאליה נקלע רק הגבירו את התמיכה בו".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully