וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

לא רק בג"ץ: התקשורת מתנגדת למתווה הגז

29.3.2016 / 11:40

לידיעת רולניק: מבדיקה שערכה "יפעת" עולה כי מחצית מהסיקור התקשורתי במתווה הגז נוטה נגד המתווה, 18% מהכתבות הביעו תמיכה במתווה ו-36% מהסיקור מאוזן או אינפורמטיבי. ומי מנצח בכמות האזכורים בתקשורת - נתניהו או יחימוביץ'?

הפגנות נגד מתווה הגז, תל אביב, 28 בנובמבר 2015. ראובן קסטרו
מופיע ברבע מהכתבות. הפגנות נגד מתווה הגז/ראובן קסטרו

כמחצית מהסיקור התקשורתי בנושא מתווה הגז נוטה נגד המתווה, כך עולה מבדיקה שערכה חברת יפעת מחקרי מדיה עבור וואלה ברנז'ה. 46% נוטה נגד המתווה לעומת 18% מהכתבות שהביעו תמיכה במתווה. 36% מהסיקור מאוזן או אינפורמטיבי באופיו. הבדיקה של יפעת, שנערכה טרם פסיקת בג"ץ מיום ראשון, סקרה את העיתונות היומית, אתרי האינטרנט, הרדיו והערוצים 22, 10 ו-1 מיולי 2015.

סיקור מתווה הגז הוא הסיפור הכלכלי המוביל בתקשורת בשנה האחרונה, עם היקף של כמעט 15 אלף אייטמים. בדירוג אירועי שנת 2015 בתקשורת, מתווה הגז מדורג במקום השלישי אחרי הבחירות והגרעין האיראני. הדמות המרכזית בסיקור המתווה היא ראש הממשלה בנימין נתניהו, שמופיע ברבע מהכתבות. את המתנגדים למתווה הגז בתקשורת מובילה ח"כ שלי יחימוביץ' (המחנה הציוני) שהופיעה בכל אייטם עשירי.

במהלך סיקור מתווה הגז עלו חילוקי דעות בין גופי התקשורת השונים בנוגע לאופי הסיקור. המחלוקת העיקרית הייתה בין "דה מרקר" ל"ידיעות אחרונות" וחדשות 2, אשר "הואשמו" בסיקור אוהד לטייקונים.

שחר גור, מנהל יפעת, אמר כי "בניגוד לסוגיות אחרות בהן הציבור מגובש בדעתו, חוסר ההבנה של הישראלים בנושא הגז הפך את תפקידה של התקשורת לחשוב במיוחד בסיקור המתווה. היחס התקשורתי הגורף נגד המתווה חלחל לדעת הקהל ובמידה רבה גם עיצב אותה, ויצר לחץ ציבורי משולב ועוצמתי. גם אם לא ניתן לקבוע את מידת השפעתו של לחץ זה על פסיקת בג"ץ, אין ספק שהאווירה הציבורית סיפקה לגיטימציה רבה יותר להתנגדות למתווה".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully