וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

פילבר לא יוותר על פתיחת שוק החדשות; ה-DTT יופרט

3.4.2016 / 13:27

לקראת פרסום המסקנות הסופיות: ועדת פילבר מתכננת ללכת בכל הכוח בכל הנוגע לסוגיית השחקנים החדשים בתחום החדשות - כך נודע לוואלה ברנז'ה. עם זאת, הוועדה תתנגד לבקשת ערוץ i24NEWS לשדר בעברית. באשר ל"עידן פלוס", מסתמן כי המערך יופרט

אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
לקראת המסקנות הסופיות. פילבר ונתניהו/מערכת וואלה!, צילום מסך

ועדת פילבר, הנמצאת כרגע בשלב הסיכומים, מתכננת ללכת בכל הכוח בכל הנוגע לסוגיית השחקנים החדשים בתחום החדשות - כך נודע לוואלה ברנז'ה. בנוסף, הוועדה, אשר אמורה להגיש את מסקנותיה הסופיות עד סוף אפריל, לא צפויה להתנגד להצעה של ערוץ i24NEWS, בבעלות פטריק דרהי, לשדר חדשות בשפות זרות - אך לא תאשר חדשות בעברית. בדצמבר האחרון פנה דרהי לוועדת פילבר וביקש שתמליץ על העלאת הערוץ בחברת הוט - הנמצאת גם היא בבעלותו. כיום, i24NEWS משדר בשפות ערבית, צרפתית ואנגלית, אך לערוץ אין אישור לשדר בטלוויזיה בגלל הבעלות הכפולה של דרהי.

כזכור, בהמלצות הביניים שהוועדה הגישה בינואר היא המליצה לבחון את האפשרות לבעלות משותפת של משדרים חדשים על חברת חדשות חדשה לתקופה, או סינדיקציה של רכש חדשות מסוכנויות ידיעות חדשותיות או חברת חדשות אחרת. הוועדה גם המליצה בזמנו לאפשר שידור חדשותי למשדר חדש ללא השקעת מינימום, או לחילופין, גופים חדשים שיחפצו ימשיכו לקבל הגנות ינוקא באמצעות אי-חיוב בחדשות לשלוש שנים. כמו כן, הוועדה המליצה בזמנו לבחון כי בתום תקופת הגנת הינוקא להפחית הדרגתית את היקף ההוצאה לחדשות למשדרים קיימים ב-33% בכל שנה על פני שלוש השנים, בהתאם למצב שוק האקטואליה.

שוק הטלוויזיה: אפשרות למדרגת ביניים

בכל הנוגע לשחקנים החדשים בשוק הטלוויזיה, כמו סלקום ופרטנר, ההערכה היא שהוועדה דווקא תתגמש במעט, ושהגופים יחוייבו ברגולציה רכה במידה ויתפסו נתח של 20%. אפשרות נוספת היא שתהיה מדרגת ביניים ברגולציה על השחקנים החדשים, שתנוע בטווח שבין 20%-10%. בהמלצות הביניים נכתב כי שחקן בשוק ספקי התוכן על גבי האינטרנט יוגדר כ"ספק טלוויזיה", שיחויב ברגולציה רכה במידה שיציע ארבעה ערוצים ויתפוס 20% מנתח השוק. הרגולציה תכלול חובות סימון וסיווג תכנים, הנגשה לבעלי מוגבלויות, הגנה על ילדים ואיסור תוכן שיווקי לילדים. כמו כן תחול עליו מחויבות השקעה והצגה של הפקות מקור.

עוד מסתמן כי תהיה הגבלה על אחוז העמלות לרכש מדיה. בהמלצות הביניים הוועדה המליצה על תיקון לחוק הרשות השנייה, שיקבע הגבלת נתח שוק על גוף מפרסם או גוף רכישת מדיה לפי מספר עקרונות: הגבלת נתח שוק של 17% לכלל זמן הפרסום בכל הערוצים המסחריים על פני כל לוח השידורים, הגבלת נתח שוק של 25% בזכיין בודד על פני כל לוח השידורים וש"זמן פרסום" יכלול גם תוכן שיווקי. בנושא תוכן שיווקי, הוועדה המליצה בזמנו להתיר תוכן שיווקי בתוכניות אולפן ומגזין, ריאליטי, בידור ודרמה וספורט. ואולם, הוועדה המליצה לאסור על תוכן שיווקי בתוכניות ילדים, תעודה, חדשות ואקטואליה וצרכנות ולהסדיר כללים בתוכניות הייעוץ בנוגע לתוכן שיווקי.

בנוגע ל"עידן פלוס", המאפשר לצפות בערוצים 2 ו-10 ללא תשלום חודשי קבוע וללא תלות בחיבור לכבלים וללוויין, ההערכה היא שהוועדה תחליט להפריט את המערך. עם זאת, הסיכוי ש"עידן פלוס" יופרט להפעלת הזכייניות - קלוש. בתחילת החודש דרשו מנכ"לי קשת, רשת וערוץ 10, אבי ניר, אבי צבי ויוסי ורשבסקי מפילבר להעביר לידיהם את ניהול "עידן פלוס". עד כה המערך נוהל על ידי הרשות השנייה, ואולם מנכ"לי שלושת גופי הברודקסט טענו בפני הוועדה כי במשך שמונה השנים שעברו מאז הקמת "עידן פלוס" הוא לא הצליח להוות אלטרנטיבה אמיתית לצופה.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully