וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

המקל של הרשות השנייה: סוף לקומבינת ה"תעודה"

5.4.2016 / 13:22

לידיעת קשת, רשת וערוץ 10: מועצת הרשות החליטה לבצע שני תיקונים משמעותיים בכללי הרשות, הנוגעים לאופן בו עוקפות הזכייניות את התקנות ומציגות תוכניות בידור כתעודה. הגזר: גמישות בנושא החסויות

אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
תוכנית זו הנה בידור. "בית הספר למוסיקה"/מערכת וואלה!, צילום מסך
מדובר על תוכניות כמו האודישנים ל"בית ספר למוסיקה" ו"הדרך של נוף לניצחון במאסטר שף" של קשת ועד "תחנות בחיי השופטים של משחקי השף" של רשת

ועדת טלוויזיה במועצת הרשות השנייה החליטה לקבל עמדות מהציבור בנוגע לשני תיקונים חשובים בכללי הרשות, הנוגעים לנושא החסויות ולתוכניות תעודה - כך נודע לוואלה ברנז'ה. מטרת התיקונים, כך על פי הרשות, היא לתת מענה הולם להתפתחויות בשוק השידורים ולהתאמת הרגולציה למעבר של כלל גופי השידור לרישיונות.

החלטת הרשות למעשה מגמישה את הרגולציה בתחום חסויות והודעות החסות, במטרה, כך לשיטתה, "לשקף באופן הולם את הפתיחות הקיימת כיום בתחום הפרסום בפלטפורמות התוכן השונות ולאפשר לגופי השידור לעשות שימוש אפקטיבי בהודעות החסות לצורך מימון שידוריהם". התיקון השני נועד להבהיר ולהדק את ההגדרות הקיימות בתוכניות וסרטי תעודה. זאת בשל טשטוש הגבולות בין תוכניות תעודה לבין תוכניות בעלות אופי בידורי ותוכניות אירוח, ולפי הוועדה יש לחדד את ההבדל בין התוכניות.

"התיקון, שנקבעה לו תקופת הערכות מתאימה, יביא לכך שהכספים שיוחדו להשקעה בסוגה עילית לא יזלגו לתוכניות שאינן במובהק כאלה", אומרים ברשות, וסבורים כי התיקון הזה מקבל משנה תוקף לאור המעבר הקרב של לשידור על פי רישיונות.

אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
לא יוכר כתעודה. "המתנחל"/מערכת וואלה!, צילום מסך

"אנשים" ו"החופשה המושלמת" - בחוץ

בין הסעיפים החדשים במסגרת תיקון הכללים: לא יוכרו למכסת תכניות התעודה או סרטי התעודה המיוחדים תכניות בנושאי תיירות, מסע ואוכל, ולא יוכרו למכסת תכניות התעודה או מכסת סרטי התעודה המיוחדים תכניות העוסקות בתכנית אחרת הכלולה בתכנית העבודה השנתית של בעל הזיכיון לאותה שנה, ביוצריה או במשתתפים בה, אשר שודרה באותה השנה, בשנה שלפניה, או בתוך שנה מתום אותה תכנית עבודה.

בנוסף, לא יוכרו למכסת תכניות התעודה או מכסת סרטי התעודה המיוחדים תכניות שבהן ניתן פרס למעורבים בהפקת התכנית, למשתתפיה, למנחים או לצופים, וכן תכניות שעיקרן ראיון, ראיונות או אירוח.

בפועל, מדובר על תוכניות כמו האודישנים ל"בית ספר למוסיקה" ו"הדרך של נוף לניצחון במאסטר שף" של קשת ועד "תחנות בחיי השופטים של משחקי השף", "מאחורי הקלעים של התכנית שנות ה-80" של רשת או "תכניות תיירות מסע ואוכל כמו "החופשה המושלמת" או תוכניות כמו "המתנחל" ו"אל תשאל" של ערוץ 10 או "אנשים" של קשת. התיקונים, כך על פי ההמלצות, ייכנסו לתוקף ב-1.11.2017.

sheen-shitof

עוד בוואלה!

זה כל כך טעים ופשוט: מתכון לבננות מקורמלות

בשיתוף חברת גליל
עו"ד דורלי אלמגור בכנס משדרים שינוי. ניר לנדאו, מערכת וואלה!
"שמורת הטבע של היצירה הישראלית". דורלי אלמגור/ניר לנדאו, מערכת וואלה!

דורלי אלמגור, יו"ר הוועדה, אמרה כי "התיקונים משקפים את החשיבות הרבה שרואה הוועדה בהתאמת הרגולציה לשינויים ולהתפתחויות בענף השידורים. התיקון בכללי החסויות משחרר מגבלות ומצמצם רגולציה, בהתאם לפתיחות הקיימת כיום בתחום הפרסום בפלטפורמות התוכן השונות, ומאפשר לגופי השידור לעשות שימוש אפקטיבי בהודעות החסות לצורך מימון שידוריהם. בתחום הפקות המקור, תיקון הכללים מבטיח שהכספים שיוחדו להשקעה בתכניות וסרטי תעודה, המהווים יחד עם הדרמות את 'שמורת הטבע' של היצירה הישראלית, לא יזלגו לתוכניות בעלות אופי בידורי ותכניות אירוח, אשר בהן לא קיים ככלל כשל שוק".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully