וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

בערוץ 10 נערכים למאבק: "לא נתייצב לשימועים, העובדים הם לא כספומט"

5.4.2016 / 14:49

בעקבות החלטת הנהלת ערוץ 10 על תוכנית קיצוץ רוחבית, העובדים הסמיכו את הוועד להכריז בהמשך על סכסוך עבודה, על פי שיקול דעתו; כן הוחלט כי העובדים לא יתייצבו לשימועי פיטורים, ככל שיזומנו אליהם

מחאת עובדי ערוץ 10. גדעון צנטנר
נערכים למאבק. ארכיון/גדעון צנטנר
"המצב של ערוץ שנלחם על קיומו לא דומה בכלל למצב של ערוץ שיש לו בעלי בית ושכבר הציג רווחים. העובדים פה נתבעו לשלם מחיר ולא קטן, כשזה יקרה, ואין שום סיבה שאנחנו נסכים לזה פעם נוספת"

נערכים למאבק: באסיפת חירום שנערכה היום (שלישי) בדסק החדשות, הביעו עובדי ערוץ 10 וחברת החדשות התנגדות נחרצת לכוונת ההנהלה לבצע בקרוב פיטורים המוניים על רקע מצבו הכספי של הערוץ.

יו"ר הוועד, מתן חודורוב, אמר בישיבה כי מדובר בתכנית חפוזה שנשלפה בטרם עת: "אין הצדקה לפטר עשירית מכוח האדם על סמך כמה חודשים קשים, בדיוק כשם שלא קיבלנו בונוס עבור השנה הרווחית שחלפה. העובדים הם לא כספומט שיוכל לממן מהלכים חד צדדיים של ההנהלה ובעלי המניות".

עוד הוסיף חודורוב כי "עד היום הצלחנו להציל את הערוץ מאיומי המערכת הפוליטית, ולתמוך בו בקיצוץ שכר בשעותיו הקשות ביותר – עכשיו הגיע הזמן לנהל את המאבק על מקומות העבודה של כולנו".

חודורוב גם אמר כי "המצב של ערוץ שנלחם על קיומו מול ממשלה ומול ספקים שמאיימים לרוץ לבתי משפט לא דומה בכלל למצב של ערוץ שיש לו בעלי בית, הוא עובד לפי מודל רווחי, הוא כבר הציג רווחים. העובדים פה נתבעו לשלם מחיר ולא קטן, כשזה יקרה, ואין שום סיבה שאנחנו נסכים לזה פעם נוספת".

בנוסף לכך, לפי חודרוב "עמדת הוועד היא לא לקיצוצים או לפיטורים - להיפך. הוועד ניפה בתהליך מסודר שהתנהל במהלך השבועות האחרונים שורה ארוכה של צרכים ופערים שנוצרו בחדשות ובערוץ 10 בשנים האחרונות, שאנחנו חושבים שהגיע הזמן לתת להם מענה. כמו למשל שחיקת השכר, כשעובדים מועסקים כאן למעלה מעשר שנים בלי העלאה אחת כשיוקר המחייה נמצא בעלייה".

בתום הישיבה, העובדים החליטו כי לא יקויים מו"מ על פיטורים או קיצוצים, והם לא יתייצבו לשימועים לפני פיטורין. עוד הוחלט כי הוועד הוסמך להכריז בהמשך על סכסוך עבודה, בהתאם להתפתחויות.

טרם התקבלה תגובת ערוץ 10 לדברים.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully