וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

"הארץ" נגד בית"ר: "לא נהסס לפנות לביהמ"ש"

6.4.2016 / 11:12

המלחמה בין "הארץ'" וקבוצת הכדורגל של בית"ר ירושלים הגיעה השבוע לנקודת רתיחה, לאחר שכתב הכדורגל של העיתון, דור בלך, המסקר את הקבוצה, לא הורשה להיכנס לתא התקשורת. עורך מדור הספורט בשוקן לוואלה! ברנז'ה: "מהלך של סתימת פיות"

איתי שכטר שחקן בית"ר ירושלים לפני עלא אבו סלאח שחקן בני סכנין. קובי אליהו
נקודת רתיחה. "הארץ" ובית"ר/קובי אליהו
ראשי העיתון הגישו אמש תלונה רשמית, למנהלת ליגת העל בכדורגל. כמו כן נעשתה פנייה להתאחדות לכדורגל, כדי שגם היא תתערב בנושא

המלחמה בין עיתון "הארץ" וקבוצת הכדורגל של בית"ר ירושלים, הגיעה השבוע לנקודת רתיחה, לאחר שכתב הכדורגל של העיתון, דור בלך, שמסקר את הקבוצה, לא הורשה להיכנס לתא התקשורת, במשחק בו אירחה בית"ר את הפועל באר שבע. מדובר בהחרפת צעדים מצד המועדון כלפי העיתון, לאחר שלפני כשלושה שבועות, הוצא הכתב גם מקבוצת הוואטסאפ של הכתבים שמסקרים את הקבוצה ומאז לא קיבל הודעות רשמיות או עדכונים מהמועדון.

הבוקר פירסם עורך מדור הספורט של העיתון, אייל גיל, טור שכותרתו היתה "בית"ר ירושלים החליטה להחרים את "הארץ", ואנו לא מתכוונים לשתוק על כך" ובו הוא מגולל את השתלשלות העניינים ואף מביא בפני הקוראים את צילום המסך (המובא לעיל), משיחת הוואטסאפ בין דור בלך, לאושרי דודאי, דובר בית"ר ירושלים מיום שני טרם המשחק נגד באר שבע.

ראשי העיתון הגישו אמש (שלישי) תלונה רשמית, למנהלת ליגת העל בכדורגל, על כך שכתב העיתון, לא הורשה להיכנס לתא התקשורת כמקובל. כמו כן נעשתה פנייה להתאחדות לכדורגל, כדי שגם היא תתערב בנושא.

אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
"בהצלחה". שיחת הוואצאפ בין כתב "הארץ" לדובר בית"ר/מערכת וואלה!, צילום מסך

"במדי בית"ר לא שיחק מעולם ערבי"

בשלב זה ימתינו בעיתון לתגובת בית"ר, שכן משחק הבית הבא של הקבוצה יהיה רק בעוד שבועיים. בהנהלת העיתון נאמר כי לא יהססו לפנות בשלב הבא, גם לבית המשפט

הרקע ליחסים העכורים בין העיתון והמועדון הירושלמי נעוץ בסדרת כתבות בעיתון, שפורסמה בקיץ האחרון, תחת הסלוגן "עד שישחק ערבי בבית"ר", כחלק מפרויקט שהחל בעיתון בשל העובדה שבמועדון הירושלמי לא שיחק מעולם שחקן ערבי ובעיתון טענו שמדובר בהחלטה שמקורה בגזענות נטו. כמו כן, מאז בכל ידיעה הקשורה למועדון מופיעה השורה "במדיה לא שיחק מעולם ערבי", בכל פעם שמוזכר שמה של בית"ר ירושלים.

בשלב זה ימתינו ב"הארץ" לתגובת בית"ר, שכן משחק הבית הבא של הקבוצה יהיה רק בעוד שבועיים. בהנהלת העיתון נאמר כי לא יהססו לפנות בשלב הבא, גם לבית המשפט וזאת בהסתמך על תקדים משנת 1999, שבו פסק בית המשפט המחוזי לטובת אגודת העיתונאים בחיפה בתביעתם נגד מועדון הכדורגל הפועל חיפה והורה בין השאר להוציא צו המחייב את הפועל חיפה לאפשר למבקשים להיכנס ליציע העיתונות שבאצטדיון העירוני/ציבורי שבקרית אליעזר, לצורך ביצוע עבודתם השוטפת וסיקור משחקי כדורגל שיתקיימו באצטדיון זה במהלך עונת המשחקים 1999-2000.

אייל גיל עורך מדור הספורט של "הארץ'", אמר הבוקר לוואלה! ברנז'ה: "מדובר בעניין עקרוני, והחלטנו להפוך את הנושא לפומבי כדי שכולם ידעו על ההתנהלות הפסולה. אני לא חושב שצריך להסתיר את זה ולעשות את הדברים במחשכים כפי שקורה לעיתים בכל מיני תביעות דיבה וכדומה. אני חושב שהיה כאן מהלך לא נכון ולא טוב של סתימת פיות ורצינו להוציא את זה כדי שכולם ידעו".

תגובת בית"ר ירושלים תובא לכשתתקבל.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully