וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

בג"ץ: המדינה צריכה לנמק מדוע אי אפשר להוסיף את ערוץ 20 ל"עידן פלוס"

6.4.2016 / 15:57

בג"ץ הוציא צו על תנאי למשרד התקשורת, הרשות השנייה ומועצת הכבלים והלוויין, בדרישה לנמק מדוע המדינה לא מעלה את ערוץ 20 על גבי המערך. בערוץ מתבססים על סקר "מקור ראשון" ממנו עולה כי בקרב נשאלים מהציבור הדתי-לאומי הוא הערוץ המוביל בציבור

אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
החובה של המדינה קבועה בחוק". ערוץ 20/מערכת וואלה!, צילום מסך

בג"ץ הוציא היום (רביעי) צו על תנאי למשרד התקשורת, הרשות השנייה לטלוויזיה ולרדיו ומועצת הכבלים והלוויין, בדרישה לנמק מדוע המדינה מונעת שידורי ערוץ 20 על גבי פלטפורמת עידן פלוס.

הבג"ץ הוגש בספטמבר האחרון, לאחר שערוץ 20 ביקש להצטרף למערך עידן פלוס בטענה שהוא פועל בהתאם לרישיון הערוץ ובהתאם לחוק המורה כי חמשת הערוצים הייעודיים הראשונים שיבקשו זאת יוכלו להצטרף לפלטפורמה. העתירה הוגשה על ידי עו"ד יוסי עבאדי ממשרד מיתר-ליקוורניק.

בערוץ 20 מתבססים על סקר שערך "מקור ראשון" בקרב נשאלים מהציבור הדתי-לאומי ופורסם ביום שישי האחרון, ממנו עולה כי 30.9% בחרו ב"עידן פלוס" כספק הטלוויזיה המתאים ביותר עבורם. עוד עולה כי ערוץ 20 הוא הערוץ המוביל בציבור זה עם 63.5% תמיכה.

עו"ד יוסי עבאדי מסר: "בג"ץ אותת למדינה כי יש לפתור באופן מיידי את סוגיית העברת ערוץ 20 על גבי עידן פלוס ולא להמתין לפתרון קסם שיצוץ יש מאין. החובה של המדינה להעביר את הערוץ קבועה בחוק והמדינה איננה יכולה לשרך רגליים במימוש חובה זו".

ערוץ 20 עתר לבג"ץ בספטמבר בדרישה להפיץ את שידוריו באמצעות "עידן פלוס". העתירה הוגשה נגד משרד התקשורת, הרשות השנייה לטלוויזיה ולרדיו שאחראית על שידורי עידן פלוס והמועצה לשידורי כבלים ולוויין - הגוף המפקח של הערוץ. ערוץ 20 משודר כיום באמצעות חברות הכבלים והלוויין HOT ו-yes.

בערוץ טענו כי קהל צופים רב, בעל זיקה למסורת, אינו מנוי לכבלים וללוויין וצופה בטלוויזיה באמצעות עידן פלוס, ואינו יכול להיחשף לשידורי הערוץ. עוד טענו ראשי הערוץ כי התוכנית הכלכלית שנשנתה עבור הערוץ נשענת על כך שיופץ באמצעות עידן פלוס ובכך יגיע להיקפי צפייה רחבים יותר.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully