וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

הגרדיאן הבריטי נאבק על חייו: 250 משרות ייחתכו באופן מיידי

וואלה ברנז'ה

8.4.2016 / 8:05

לאחר שרק בשלושת החודשים האחרונים הפסיד העיתון השלישי בגודלו בבריטניה יותר מ-58 מיליון פאונד, שמה לה ההנהלה למטרה לשים סוף להפסדים בתוך שלוש שנים; "להבטיח לצמיתות את היושרה העיתונאית והעצמאות הכלכלית". קיצוצים גם ברשת BBC

אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
תוכנית חירום. הגארדיאן/מערכת וואלה!, צילום מסך
"לתכנית הפעולה שלנו יש מטרה אחת: להבטיח לצמיתות את היושרה העיתונאית והעצמאות הכלכלית של הגארדיאן"

העיתון הבריטי הגרדיאן, השלישי בגודלו בבריטניה ובעל אתר האינטרנט החמישי הגדול ביותר במדינה, נכנס לתכנית חירום והודיע על כוונתו לקצץ 250 משרות, מתוכן 100 במחלקת התוכן - זאת על מנת לצמצם את גרעון החברה.

הנהלת הגרדיאן מבקשת בכך לעצור את ההפסדים ושמה לה ליעד את שנת 2019 כיעד לעצירת ההפסדים הכבדים שהסתכמו רק מאז תחילת השנה הנוכחית בסכום עתק של 58.6 מיליון פאונד. לפי הודעת מו"ל העיתון "גרדיאן מדיה גרופ", המוציאה לאור גם את עיתון האובזרבר, בכוונתם "לכונן מחדש את החלקים הפחות רווחיים של החברה על מנת להגיע לאיזון כלכלי בתוך שלוש שנים".

החברה מעסיקה 210 אנשים מחוץ לגבולות בריטניה, ונכון לעכשיו משרותיהם של אלו צפויות להישאר ללא פגע. אלה המועסקים בתחומי המדינה לעומת זאת, יסבלו מקיצוץ של 18 אחוזים, לרבות משרות אשר אינן מאוישות כרגע והן יבוטל. מדובר בלא פחות מ-310 מקומות עבודה. בסך הכל כ-100 משרות צפויות להתבטל ממחלקת התוכן החזקה של החברה הכוללת 725 משרות, ועוד 150 משלל המחלקות מסחריות כמו מחלקת הכספים, משאבי אנוש וענפים אחרים ברחבי החברה. בהנהלה נכנסים כעת לתקופת התייעצויות של שמונה שבועות, בסיומה יוחלטו פרטיה הסופיים של תכנית הקיצוצים הדרמטית והיקפה וזו תושפע ממספר העובדים שיבחרו בפרישה מרצון.

באימייל משותף לעורכת הראשית של העיתון קתרין וינר ולמנכ"ל החברה דיוויד פאמסל, כתבו השניים לעובדים כי "הסביבה התקשורתית המעורערת היא זו שהובילה לצורך דחוף בפעולה קיצונית", כך לדבריהם. "לתכנית הפעולה שלנו יש מטרה אחת: להבטיח לצמיתות את היושרה העיתונאית והעצמאות הכלכלית של הגארדיאן". השניים הוסיפו כי הם מקווים שמרבית הפרישות מהחברה ייעשו מרצון, ולא באופן כפוי.

"זוהי מכה קשה עבור צוות הגרדיאן והאובזרבר ולעיתונות בכללותה, ואנו נתנגד לה", אמרה בתגובה להחלטה מישל סטניסטריט, ראש איגוד העיתונאים הלאומי הבריטי. נציג עובדי הגרדיאן באיגוד, בריאן ויליאמס, אמר: "מעודדת אותנו העובדה שהחברה מחפשת קודם כל פרישה מרצון, ואנחנו מקווים להקטין את היקף אובדן מקומות העבודה על ידי הצעה של דרכים אחרות לקיצוץ בהוצאות".

טקס הסיום של אולימפיאדת לונדון 2012. רויטרס
משלחת ה-BBC תקטן ב-40 אחוזים. בתמונה: טקס סיום אולימפיאדת לונדון 2012/רויטרס

ה-BBC: משלחת העיתונאים לריו נחתכה בכמעט חצי

ובתוך כך מודיעה רשות השידור הבריטית, ה-BBC, כי משלחת אנשי הצוות שלה לכיסוי המשחקים האולימפיים שתקיימו הקיץ הזה בריו דה ז'ניירו תעמוד על 455 איש. מדובר בקיצוץ של 40% לעומת מספר אנשי הצוות שסיקרו עבור הרשת את אולימפיאדת לונדון בשנת 2012.

מנהלת מחלקת הספורט של ה-BBC, ברברה סלייטר, ציינה כ-70% מהצוות שתשלח BBC יהיו פרילאנסרים, בהחלטה שהיא נגזרת של "מהמחויבות של BBC באנשי הפקה מוכשרים ברחבי תעשיית המדיה בבריטניה". היא הוסיפה כי ברשת "מודעים לכך כי מספר העובדים עלול למשוך ביקורת, אבל כדי לשים זאת בהקשר: אנחנו מתפרסים רק על פני חמישית מגודל כלל הצוות של גופי השידור הגדולים בארה"ב".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully