וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

לצופה קרין גורן: ערוץ 8 ישדר סדרה על שמנופוביה

13.4.2016 / 14:34

הוט תשדר בקרוב סדרת דוקו חדשה בת שלושה פרקים העוסקת באפליה על רקע השמנה. מנהלת ערוץ 8, רינת קליין: "מספיק לראות את התגובות בימים האחרונים כלפי הופעתה של קרין גורן ב'בייק אוף' בשביל להבין שיש פה בעיה רצינית"

בייק אוף ישראל. פיני סילוק, מערכת וואלה! NEWS
"דמותה של קרין אינה חריגה בעולם האמיתי". קרין גורן/מערכת וואלה! NEWS, פיני סילוק

על רקע סערת קרין גורן, ערוץ 8 ישדר בקרוב בהוט סדרת דוקו חדשה בת שלושה פרקים העוסקת באפליה על רקע השמנה. לטענת היוצרים, הסדרה מנפצת את המיתוס שהדיאטה מרזה ואף טוענת כי הדיאטה בעצמה היא זאת שאחראית להעצמת ההשמנה.

הסדרה תעקוב אחר חמש דמויות המתמודדות עם משקלן, בנוסף, תשתתף בה איילת קלטר, דיאטנית קלינית בעלת תואר בביוכימיה ותזונה, שהחליטה לזנוח את המקצוע לפני כ-15 שנים לאחר שהגיעה למסקנה שעולם הדיאטות עושה יותר נזק מתועלת.

במאית הסדרה, עדי ארבל, אומרת כי "לא ניתן לפגוש היום אדם שמרוצה ממשקלו ולא משנה אם הוא שמן או רזה. כולנו במלחמה אינסופית נגד הגוף שלנו. אדם שמן נתפס כאשם במשקלו וזוכה ליחס ביקורתי ומפלה בעבודה, ברחוב ואף בביתו. הסדרה מבקשת לשים קץ לאפליה החמורה הזו, ולחשוף את האמת: המשקל שלנו נקבע גנטית והדיאטה שנועדה להתאים אותנו למודלים הבלתי אפשריים שהולכים ומצטמקים היא הגורם לכל הבעיה".

מנהלת ערוץ 8, רינת קליין: "מספיק לראות את התגובות בימים האחרונים כלפי הופעתה של קרין גורן בתוכנית 'בייק אוף' בשביל להבין שיש פה בעיה רצינית. דמותה של קרין אולי חריגה על מסך הטלוויזיה אך לא בעולם בחוץ (כיום בישראל קרוב ל-65% מהאנשים עם עודף משקל או השמנה). יש חוסר יכולת בציבור להבין שאנשים באים בגדלים שונים וזו מטרתה העיקרית של הסדרה. בסדרה אנו חושפים את היקף התופעה ומביאים תיאוריה חדשנית ששוברת את כל המיתוסים הקיימים על אשליית הדיאטות".

חנה קובן, העורכת הראשית: "הגיע הזמן לשים במרכז השיח הציבורי בארץ את מקומם של האנשים עם עודף המשקל, שאיש לא נותן להם קיום אמיתי. לעזור להם להפסיק להתנצל על מי שהם, להפסיק להתבייש במה שהם. הסדרה מעזה לפרק את כל הסטיגמות והסטראוטיפים המקובלים בחברה היום בארץ הנוגעים להשמנה, דיאטות ושמנים".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully