וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

ארגוני נשים דרשו למנוע סדרה על זנות - בן חי-שגב סירבה

14.4.2016 / 17:00

לוואלה ברנז'ה נודע כי מספר ארגוני נשים דרשו מיו"ר מועצת הכבלים והלוויין למנוע את שידור "מאהבת בתשלום מראש" מכיוון שלטענתם הסדרה מעודדת צריכת זנות. בן חי-שגב השיבה כי אינה מרוצה מאופי הסדרה, אך "אל לו לרגולטור להיות צנזור של תוכן"

אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
"אין בחירה בזנות". הסדרה "מאהבת בתשלום מראש"/מערכת וואלה!, צילום מסך

מספר ארגוני נשים שלחו מכתב ליו"ר מועצת הכבלים והלוויין, ד"ר יפעת בן חי-שגב, ובו טענו כי הסדרה האמריקאית "מאהבת בתשלום מראש" מעודדת את צריכת הזנות במקום להראות את האלימות והניצול הכרוכים בתופעה. כך עולה מתכתובת שהגיעה לידי וואלה ברנז'ה. בתגובה למכתבם, בן חי-שגב השיבה כי למרות שאינה מרוצה מתוכן הסדרה, היא לא סבורה שהרגולטור אמור להתערב בשיקולים האלה כדי לא לפגוע בחופש הביטוי. היא הוסיפה כי תדאג לכך שהסדרה תשודר בשעות הלילה, ותסווג בהתאם.

לטענת בן חי-שגב, "אל מול הערך החברתי והמגדרי שנדרס ברגל גסה, עומד ערך חופש הביטוי, המהווה אבן יסוד בדמוקרטיה. למרות רמיסת הערך החברתי, אני חייבת להיות נאמנה לתפיסת עולמי על פיה אל לו לרגולטור להיות צנזור של תוכן. חופש הביטוי הוא נשמת אפה של חברה דמוקרטית, והוא עומד לשימוש חזקים וחלשים גם יחד. המחויבות לערך זה לעתים נושאת בצידה מחיר, לרבות חשיפה לטקסטים קשים מנשוא, אפילו כואבים, כמו הסדרה הזאת. אני מקפידה למלא את חובתי להבטיח כי הסדרה תסווג לצפייה בהתאם לתכניה, לבני 18 ומעלה, ותשודר בערוצים הליניאריים רק לאחר השעה 22:00".

עוד הוסיפה בן חי-שגב כי "גם אני חושבת כי טוב היה לו החברה הייתה בוחרת שלא לקנות דווקא את הסדרה הזאת לשידור בישראל. מצפייה בקדימון ברור לי כי מדובר בסדרה פרובוקטיבית אמנם, אשר מחמיצה ואף מסלפת את המחיר הנוראי שמשלמות נשים ונערות המידרדרות לעבודה בתעשיית הזנות. אני ודאי מבינה כי אין אישה או איש הבוחרים לעבוד בזנות מרצונם החופשי וכי מדובר במוצא אחרון וקשה מנשוא לכל מי שעוסקת בתחום. כל הצגה אחרת של הנושא, מקורה בגלוריפיקציה כוזבת, טועה ומטעה".

אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
"הסדרה מחמיצה ומסלפת את מחיר הזנות". יפעת בן חי-שגב/מערכת וואלה!, צילום מסך

במכתב שנשלח לבן חי-שגב, כדי למנוע את שידור הסדרה ביס, נטען כי "מקומם ומאכזב לראות שחברת כבלים גדולה בוחרת לשדר סדרה המעודדת צריכת זנות".

עוד נכתב כי "מצפייה בקדימון, לפנינו סדרה המחזקת את המיתוסים הנפוצים הנותנים לגיטימציה לצריכת זנות. "מיתוס הסטודנטית - מייצג גישה שטוענת לבחירה מושכלת ומודעת בזנות של בחורה אקדמאית שיכולה לבחור כל בחירה. המציאות שונה לגמרי, אין בחירה בזנות, כי אם הידרדרות מנסיבות חיים קשות".

לסיכום, במכתב נטען כי "הכסף מהזנות משמש ברובו לתשלום שכירות, חשבונות ואוכל לילדים. הנשים שמגיעות לשירותי השיקום לא רק שהן עניות, אלא שקועות בחובות כבדים". בנוסף לכך, לפי המכתב, ישנו כלל אכזרי בזנות והוא שככל שהגבר משלם יותר, כך הזנות קשה יותר.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully