וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

תחקירן ערוץ 10 התחזה לאיש עסקים כדי לצלם את משרדי אור סיטי

17.4.2016 / 15:12

אלדר גילרן, תחקירן בתוכנית "הכל כלול", התחזה לאיש עסקים על מנת שיוכל להיכנס למשרדים של ענבל אור ולצלם אותם, בטענה שהוא מעוניין לרכוש את תכולת המשרדים. גורם בתקשורת: "מדובר בסטנדרטים עיתונאיים נמוכים"

אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
"דבר פסול מיסודו". אלדר גילרן/מערכת וואלה!, צילום מסך

תחקירן "הכל כלול" אלדר גילרן התחזה לאיש עסקים על מנת שיוכל להיכנס ולצלם את המשרדים של ענבל אור, בטענה שהוא מעוניין לרכוש את תכולת המשרדים - כך נודע לוואלה ברנז'ה. לפני כשבוע הוצג במגזין הכלכלי של ערוץ 10 מבט מבפנים על משרדי החברה של אור, כאשר במסגרת הכתבה גילרן מראה את המשרדים השונים כולל את המשרד של אור, חדר הישיבות והלובי.

בתחילת הכתבה גילרן אומר כי "אנחנו היום הצלחנו להיכנס במצלמה נסתרת לתוך המשרדים לתעד מה הולך להימכר". גילרן מראה בכתבה את הואזה, התאורה היוקרתית, מסכי הטלוויזיה, הציוד המשרדי והספות והכסאות שבמשרדים השונים. בנוסף לכך, הוא גם מציג תמונות אישיות של אור, בן הזוג שלה והילד שלה.

בכתבה הוא מציין כי מי שהייתה במשרדים היא נציגה מטעם המפרק שהציגה את הפריטים בפני הרוכשים השונים. גילרן אומר כי "היא קיבלה את פני האנשים שבאו להתעניין ברכישת הרהיטים השונים". לאחר מכן שומעים אותו שואל שאלות לגבי הליך המכירה: "זאת תהיה הצעת מחיר כמכלול לכל המוצרים, לכל הרהיטים?". גילרן גם מציג ערימה גדולה של קטלוגים לשיווק של פרויקטים חדשים של אור, שנמצאים עדיין בתוך האריזה.

אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
"שם רע לעיתונאים". משרדי החברה ב"הכל כלול"/מערכת וואלה!, צילום מסך

גורם בתקשורת אמר לוואלה ברנז'ה כי "מדובר בסטנדרטים עיתונאיים נמוכים. בעבר כבר התחזו עיתונאים לשליחי פרחים ופיצה והוציאו שם רע לכלל העיתונאים בניסיון להגיע למידע, תוך שימוש בהתחזות כמשהו לגיטימי כדי להשיג ידיעה עיתונאית – דבר שברור שהוא פסול מיסודו. תחקיר עיתונאי, חשוב ככל שיהיה, חייב לעמוד בתנאי אתיקה בסיסיים ובוודאי שלא להציב רף של התחזות כפרמטרים לעיתונאי משובח".

בנוסף לכך, ב"הכל כלול" ציינו בתחילת הכתבה כי מדובר בתיעוד בלעדי של מכירת תכולת המשרדים של אור. זאת למרות שמספר ימים לפני כן, ביום חמישי ה-7 באפריל, פורסמה כתבה בערוץ 1 ובו כתבת הפלילים שלי טפיירו צילמה את המשרדים מבפנים וראיינה את עו"ד יואב רז, המפרק הזמני של אור סיטי נדל"ן ושל נכסיה של ענבל אור.

מערוץ 10 נמסר בתגובה: "אנחנו שמחים שגם וואלה ברנז'ה מפרגנת לעשייה העיתונאית של 'הכל כלול'".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully