וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

"ברגמן לא כתב את האמת. הוא הוסר מהקבוצה בגלל שנהג בניגוד לתקנון"

25.4.2016 / 14:55

חברי קבוצת וואצאפ מאיימים לתבוע את העיתונאי רונן ברגמן בעקבות טור שפירסם ב"ידיעות אחרונות", ובו טען כי הקבוצה הפכה לבעלת גוון פוליטי ימני קיצוני והוא סולק ממנה בגלל שהוא שמאלני. מנהל הקבוצה: "לא שייכים לארגון כזה או אחר". ברגמן: "גיבוב של שקרים"

אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
"הדברים רשומים בהיסטוריה של הקבוצה". הטור של ברגמן/מערכת וואלה!, צילום מסך

הנהלת קבוצת וואצאפ שוקלת להגיש תביעת דיבה נגד עיתונאי "ידיעות אחרונות" רונן ברגמן, בעקבות טור שפירסם היום (שני) על הקבוצה - כך נודע לוואלה ברנז'ה. בטור ברגמן סיפר על קבוצת וואצאפ המיועדת בין היתר לעיתונאים, אשר לטענתו הפכה לבעלת גוון פוליטי ימני קיצוני. ברגמן, שהיה חבר בקבוצה עד ליום שישי האחרון, כתב בטור כי "ככל שנקפו הימים התחלתי לחוש פחות ופחות נוח. בין ההודעות שורבבו רבות בעלות גוון פוליטי ימני קיצוני. אירועים פליליים באזורים ערביים בתוך המדינה סווגו כ'מחבלים בלב ישראל' ובלטה הנטייה להמיר את המילה פלסטיני ב'מחבל'".

יעקב, מנהל הקבוצה, אמר לוואלה ברנז'ה כי "זה מוכיח שפובליציסטים משתמשים בטור דעה בעיתון איך שבא להם, כי אי אפשר להגיב לסילופים שלהם". עוד הוסיף מנהל הקבוצה כי "ברגמן לא כתב את האמת. הוא הוסר מהקבוצה בגלל שנהג בניגוד לתקנון אותו הוא אישר לפני חיבורו לקבוצה". לטענתו, ביום שישי האחרון ברגמן ניסה לפתח בקבוצה דיון על העלייה להר הבית, מה שנוגד את כללי הקבוצה – שייעודה הוא שיתוף מידע ולא ניהול דיונים.

עוד אמר מנהל הקבוצה כי טענתו של ברגמן לכך שמדובר בקבוצה המייצגת רק את הצד הימני של המפה הפוליטית אינה נכונה. הוא הסביר כי הקבוצה מביאה מידע גם מארגונים כמו בצלם, ואף מביאה מידע גם אם הוא מגיע מחמאס - מכיוון שמטרת הקבוצה היא לשתף מידע.

בנוגע לטענתו של ברגמן כי אחד ממפעילי הקבוצה הציף אותה בהודעות מטעם "חוננו" (עמותת ימין קיצוני) אמר המנהל כי "ככלל, הקבוצה פועלת על הצד המקצועי ביותר ללא דעות פוליטיות ועם התייחסות יבשה לעובדות כחומר גלם חדשותי. מדי פעם עולות לקבוצה הודעות דוברות של חוננו כמו בצלם, כאשר תוכן הודעת הדוברות רלוונטית לתחומי הקבוצה". לטענתו, "אף אחד ממנהלי הקבוצה לא שייך לאף ארגון כזה או אחר. בקבוצה חברים עיתונאים, דוברים ובעלי תפקידים בכירים במערכת הביטחון, מכל גווני הקשת הפוליטית".

ברגמן מסר בתגובה: "מדובר בגיבוב של שקרים. אחד מהם, ולא הבוטה שבהם, הוא כאילו ניסיתי לפתח דיון על עניין העלייה להר הבית, כשכלל לא התייחסתי לנושא, או שסולקתי מהקבוצה בגלל שניסיתי להתייחס לעניין. הדברים רשומים בהיסטוריה של הקבוצה באופן ברור. אני מחיתי שאחד ממפעילי הקבוצה מציף אותה בעשרות הודעות מטעם 'חוננו', אירגון ימין קיצוני, המנהל קמפיין השמצה ושיסוי נגד השב"כ, מעניק סיוע כספי לרוצחים ושאנשיו מייצגים כיום את המואשמים בשריפת המשפחה בדומא ואת מאיר אטינגר, האידיאולוג שלהם שנמצא במעצר מנהלי. בתגובה כתב מנהל אחר: 'אנחנו קבוצה בגוון ימני אז לא מתאים לנו כאן שמאלנים ועוכרי ישראל, ביי ביי לך אדון רונן', ואז סילק אותי משם. כל מי שנמצא בקבוצה יודע את האמת (ורבים מאוד פנו אלי, לצערי רק ב'אישי', לאחר מכן ותמכו בכל לב במה שכתבתי). אם יהיה צורך - נוכיח זאת ללא קושי גם בבית המשפט".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully