וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

ומה יש למועצת העיתונות לומר על חקירת העיתונאי? "נוציא תזכיר"

27.4.2016 / 11:26

בתגובה לזימון עיתונאי גל"צ לחקירת משטרה בניגוד לנהלים, נמסר ממועצת העיתונות לוואלה ברנז'ה: "השופטת דורנר עסקה בזה במשך תקופה ארוכה עד שהגענו לנוהל שנראה סביר לכל הצדדים, ופעם אחר פעם הדבר הזה מופר – וחבל"

השופטת בדימוס דורנר: "מותר שלעיתון תהיה אג'נדה". מור שאולי
"מתסכל". השופטת דליה דורנר/מור שאולי

"זה פשוט מתסכל כי להגיע לנוהל הזה עם המשטרה לקח זמן רב שבו השופטת דורנר, נשיאת המועצה, עסקה בזה במשך תקופה ארוכה עד שהגענו לנוהל שנראה סביר לכל הצדדים, ופעם אחר פעם הדבר הזה מופר – וחבל", כך אמר היום לוואלה ברנז'ה אריק בכר, מזכ"ל מועצת העיתונות.

בכר הוסיף כי "נוציא שוב תזכיר, כמו שעשינו פעם קודמת כשרצו לזמן עיתונאי לחקירה – כשאז שלחנו מכתב למפכ"ל שיחדד את הנוהל ויוודא שזה לא מתרחש, והנה שוב נתקלנו במקרה דומה. ברגע שיש נוהל הוא אמור לחייב את המשטרה לדורותיה, וזה לא משנה מי עומד בראשה".

אתמול (שלישי) פורסם כי המשטרה זימנה לחקירה באזהרה את עיתונאי גל"צ, מיכאל שמש, בעקבות כתבה שפירסם על חבר מועצת עיריית ירושלים מאיר תורג'מן. לפי הנהלים, במידה והמשטרה צריכה לחקור עיתונאי, ראש מחלקת החקירות צריך להעביר בקשה לראש האגף לחקירות במשטרה - שיחליט האם להיוועץ עם פרקליט המדינה, פרקליט המחוז או נשיא מועצת העיתונות. לבסוף, ראש האגף צריך לעדכן את המפכ"ל בנוגע להחלטתו.

אבל, בניגוד לנהלים, שעות ספורות לאחר הגשת התלונה על שמש, הוא מיד זומן לחקירה ללא התייעצות בדרג בכיר יותר. שמש משרת כחייל בתחנה הצבאית, אך רק לאחר התערבות גלי צה"ל והפרקליט הצבאי הראשי המשטרה חזרה בה מדרישתה.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully