וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

הסכם שת"פ בין עיתונאים בירושלים לעיתונאים ברשות הפלסטינית

1.5.2016 / 15:50

לוואלה ברנז'ה נודע כי משלחת של אגודת העיתונאים בירושלים וראשי אגודת העיתונאים הפלסטינית סיכמו על סיוע משותף לעיתונאים הנקלעים למצוקה או בעיות במסגרת מילוי תפקידם. אגודת העיתונאים: "מקווים שההסכם יתממש בשטח"

אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
"לטובת העיתונאים". יו"ר אגודת העיתונאים בירושלים, חיקה גינוסר/מערכת וואלה!, צילום מסך

נחתם הסכם שיתוף פעולה בין אגודת העיתונאים בירושלים לאגודת העיתונאים הפלסטינית, כך נודע לוואלה ברנז'ה. ההסכם נועד לסייע לעיתונאים הנקלעים למצוקה או בעיות במסגרת מילוי תפקידם. משלחת אגודת העיתונאים בירושלים הגיעה להסכמה עם ראשי אגודת העיתונאים הפלסטינית במהלך האסיפה השנתית של פדרציית העיתונאים האירופאית, שהתקיימה בסרייבו בשבוע שעבר. ההודעה על ההסכם התקבלה על ידי חברי הפדרציה האירופית שציינו זאת בהודעת הסיכום של האסיפה.

חברי המשלחת הישראלית, שייקה קומורניק מטעם האיגוד הארצי של העיתונאים וליאת קולינס מטעם אגודת העיתונאים בירושלים, וראש אגודת העיתונאים הפלסטינים (PJS) נאסר אבו בכר - הגיעו להסכם לאחר דיונים אינטנסיביים בסיוע חברי המשלחת הגרמנית שליוו את התהליך. על פי ההסכם, עיתונאי שייתקל בבעיה, כמו למשל במעבר משטח הנמצא בשליטה ישראלית לשטח שבשליטת הצד הפלסטיני, יוכל ליצור קשר בזמן אמת עם האיגוד שלו שיפעל במקביל אצל האיגוד האחר על מנת למצוא פתרון.

מאגודת העיתונאים בירושלים נמסר כי "הרעיון של הקמת הקו החם הוצע לפני מספר שנים על ידי חבר האגודה הירושלמית חיים שיבי, וכעת הצד הפלסטיני הביע נכונות ליישם אותו. אנו מקווים שההסכם הזה אכן יתממש בשטח לטובת העיתונאים עצמם והעבודה העיתונאית".

בתוך כך, מעצרו של העיתונאי הפלסטיני עומר נזאל נמשך. נזאל, חבר בארגון העיתונאים הפלסטיני, נעצר על ידי כוחות הביטחון במעבר אלנבי לפני כשבועיים כשהיה בדרכו לכנס של פדרציית העיתונאים האירופאית. מאז מעצרו פירסמו ארגוני עיתונאים ברחבי העולם והרשות הפלסטינית קריאות לשחרורו ואף האשימו את ישראל בפגיעה בחופש העיתונות. הוא עבד בעבר בערוץ פלסטין אל-יום, המזוהה עם הג'יהאד האסלאמי ושמשרדיו הממוקמים בגדה המערבית נסגרו על ידי הצבא לפני כחודשיים. ואולם, נזאל עזב את הערוץ ממזמן, ומאז כותב כפרילנסר בכלי תקשורת שונים.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully