וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

כתב אישום חריף נגד חנה ראדו - המשנה למנכ"ל מקאן אריקסון

15.5.2016 / 14:48

לפי כתב האישום, אחיה של רדו - שהיה נשוי לסמנכ"לית הכספים של קומפיוג'ן - מסר לה מידע פנים בדבר השקעה עתידית בחברה העוסקת בגילוי תרופות. רדו רכשה מניות קומפיוג'ן ומכרה אותן תוך יומיים בלבד ברווח של 20 אלף שקל

אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
חנה רדו/מערכת וואלה!, צילום מסך

כתב אישום נגד מי שמכונה האשה החזקה של עולם הפרסום הישראלי, המשנה למנכ"ל בחברת מקאן אריקסון חנה רדו, ואחיה טייס באלעל – על עבירות שימוש במידע פנים. לפי כתבי האישום, אחיה של רדו, שהיה נשוי לסמנכ"לית הכספים של חברת קומפיוג'ן - חברה ציבורית העוסקת בגילוי תרופות וטכנולוגיות מבוססי גנים - מסר לה מידע פנים בדבר השקעה עתידית בקומפיוג'ן. יום לאחר קבלת המידע ובטרם דיווחה החברה על אודות העסקה הצפויה, ביצעה רדו רכישה של מניות קומפיוג'ן בסך של כ-54 אלף שקל. מספר שעות לאחר רכישת המניות, דיווחה קומפיוג'ן על העסקה הצפויה. שער מניית קומפיוג'ן עלה לאחר הדיווח בכ-40%. רדו הרוויחה כ-20 אלף שקל מפעילותה במניה, ויומיים לאחר מכן מכרה את המניות שרכשה.

במרץ 2012 החלו מגעים ראשוניים בין קומפיוג'ן לחברת באייר הגרמנית באשר להסכם שיתוף פעולה בקשר למסחור מולקולות לצורך פיתוח תרופות לסרטן. בחברת קומפיוג'ן הייתה מעורבת קבוצה מצומצמת בלבד בהליך המו"מ וקבלת ההחלטות סביב העסקה. אחיה של רדו, אריה שמעון צ'צ'קס אקסלברד, היה נשוי אז לדקלה צ'צ'קס אקסלברד, סמנכ"לית הכספים של החברה ואחראית קשרי משקיעים דאז. דקלה נמנתה על חברי ההנהלה של החברה ומתוקף תפקידה ומעמדה בחברה הייתה מעודכנת לאורך כל הדרך בפרטי המשא ומתן לקראת חתימת העסקה, באופן שנתן לה גישה מלאה למידע פנים. המשא ומתן על אודות העסקה ארך מעל לשנה עד לחתימת העסקה באוגוסט 2013.

לאחר מו"מ ארוך נחתמה העסקה וקומפיוג'ן הודיעה בארה"ב על התקשרות בהסכם שיתוף פעולה בתחום המחקר והפיתוח לצורך פיתוח תרופות למחלת הסרטן עם באייר, זינק שער המניה ב- 44.58% משער עסקה אחרונה וב-53% משער הבסיס. באותו היום ננעל שער המניה בעלייה של 40% משער הבסיס ומחזור המסחר היה גדול פי 22.58 ממחזור המסחר היומי הממוצע בארבעת החודשים שקדמו לדיווח.

רדו מואשמת כי אחיה סיפר לה שהוא מחזיק במידע פנים, אשר אינו יכול לעשות בו שימוש, הנוגע להשקעה המתרחשת בחברה. לפי כתב האישום, אחיה אמר לרדו כי כדאי שתקנה את מניות קומפיוג'ן כעת ואף ציין בפניה כי עליה לשמור את המידע בסוד. זמן קצר לפני פרסום ההודעה ולפני הדיווח המיידי של קומפיוג'ן, רכשה רדו מניות קומפיוג'ן בסכום של 54,953 שקל.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully