וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

פיצוץ בערוץ 10: הוועד עתר לביה"ד לעבודה בדרישה למנוע את הפיטורים

22.5.2016 / 11:01

(עדכון) הנהלת ערוץ 10 הודיעה על כוונתה לחלק ל-12 עובדים מכתבי זימון לשימוע לפני פיטורים. יו"ר הוועד, מתן חודורוב: "מקווה שבעלי המניות יתעשתו ויסיימו את הסכסוך כבר בשעות הקרובות"

ערוץ 10 – בית הורד. דרור עינב, עיבוד תמונה
מבוי סתום. בית הורד/עיבוד תמונה, דרור עינב

(עדכון: 15:30)

ועד העובדים בערוץ 10 עתר היום (ראשון) לבית הדין לעבודה בדרישה להוציא צו מניעה נגד הפיטורים ולאלץ את ההנהלה להעלות על הכתב הבנות שבחלקם הגדול כבר הושגו. באסיפת עובדים סוערת שנערכה היום בערוץ עדכן יו"ר הוועד, מתן חודורוב, את העובדים בנסיבות המבוי הסתום שאליו הגיע המו"מ עם ההנהלה ובעלי המניות. הבוקר הודיעה הנהלת ערוץ 10 על כוונתה לחלק היום ל-12 עובדים מכתבי זימון לשימוע לפני פיטורים.

ההנהלה והוועד הגיעו להבנות בשורה של נושאים, מתוך אחריות לעתיד הערוץ, ואולם החברה מסרבת לעגן אותן בהסכם קיבוצי כנדרש וכמתחייב. במסגרת ההבנות, הוסכם כי מספר המפוטרים ירד מ-45 ל-9 שכירים וכן תסתיים ההתקשרות עם 3 פרילנסרים. עוד סוכם על "רשת ביטחון" מפני פיטורים עתידיים, כך שאלה יתבצעו רק במקרה של הרעה משמעותית נוספת במצבה הכספי של החברה, על פי תבחינים כלכליים ברורים. כמו כן, הגיעו הצדדים להבנה כי מעתה, העובדים לא יהיו שותפים רק להפסדי הערוץ - אלא גם לרווחיו, ובמקרה של תוצאות כספיות דומות לאלה שנרשמו ב-2015, כל העובדים ייהנו מבונוס אישי של אלפי שקלים.

חודורוב אמר כי "אנו חוששים כי הבנות שאינן ממוסמכות בהסכם קיבוצי, במיוחד כשרובן מורכבות וצופות פני עתיד, פשוט לא יבוצעו בפועל. ההתעקשות שלנו על הסכם אינה גחמה, אלא הערובה היחידה למילוי הסעיפים המופיעים בו ולהכרה מצד RGE בהתאגדות העובדים. זו האחריות של הוועד כלפיכם - 400 עובדים ומשפחות המתפרנסים בערוץ ובחדשות 10. אנחנו מנחים את המיועדים לפיטורים להתעלם ממכתבים הזימון, ולא להתייצב לשימועים. בכוונתנו לפנות לבית הדין לעבודה בבקשה לצו כנגד השימועים וכן בבקשה לחייב את החברה לנהל משא ומתן במטרה לעגן בהסכם את ההבנות שאליהן הגענו. אני מקווה שבעלי המניות יתעשתו ויסיימו את הסכסוך כבר בשעות הקרובות".

כזכור, בשבועיים האחרונים הוועד ניהל מגעים עם קבוצת RGE וגם עם ההנהלה בניסיון להוביל לפתרון של סכסוך העבודה שהוכרז בערוץ 10.

מערוץ 10 לא נמסרה תגובה.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully