וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

שליש מבכירי המשק: התקשורת הכלכלית אינה עצמאית

23.5.2016 / 11:40

זאת לעומת 60% שחושבים כי העיתונות הכלכלית עצמאית. 76% סבורים כי התקשורת הכלכלית משפיעה על תהליך קבלת ההחלטות של אנשי עסקים – כך עולה מסקר שערכה חברת דיאלוג לקראת כנס אלי הורביץ לכלכלה וחברה שיתקיים השבוע

חגי גולן, עורך גלובס בכנס אילת לעיתונות 2011, נובמבר 2011. ברני ארדוב
עצמאי חלקית. חגי גולן, עורך גלובס/ברני ארדוב

76% חושבים כי התקשורת הכלכלית משפיעה על תהליך קבלת ההחלטות של אנשי עסקים, לעומת 20% הסבורים שהיא אינה משפיעה עליהם – כך עולה מסקר חדש שביצעה חברת דיאלוג לקראת כנס אלי הורביץ לכלכלה וחברה של המכון הישראלי לדמוקרטיה, שיתקיים בימים שלישי ורביעי. בסקר משתתפים לראשונה 75 המנכ"לים של החברות הגדולות במשק.

עוד עולה מהסקר כי 60% חושבים שהעיתונות הכלכלית בארץ עצמאית לעומת 37% הסבורים שהיא אינה עצמאית. בנוסף, בנוגע לשאלה האם התקשורת הכלכלית מסייעת או פוגעת בכלכלה הישראלית: 37% ענו שהתקשורת אינה מסייעת או פוגעת, 33% סבורים שהיא מסייעת ו-24% חושבים שהתקשורת הכלכלית פוגעת בכלכלה.

לבסוף, המשתתפים בסקר נשאלו איזו מילה מתארת באופן הטוב ביותר את העיתון אותו הם קוראים: 41% ענו דיווחי; 24% סבורים שהמילה פופוליסטי מתארת את העיתון באופן הטוב ביותר; 9% השיבו שיפוטי; 9% ענו מלמד; ו-3% חושבים שהמילה מאשים מתארת את העיתון באופן הטוב ביותר.

ד"ר תהילה שוורץ-אלטשולר, ראשת התוכנית לרפורמות במדיה במכון הישראלי לדמוקרטיה, מסבירה כי "הסקר מצביע על כך שהעיתונות הכלכלית נתפסת על ידי קהל היעד שלה כאי של איכות. כ-75% מהמשיבים חושבים שהתקשורת הכלכלית משפיעה על המציאות, אבל בעיניהם השפעה זו איננה רעה או משקפת הטיות: 70% לא חושבים שההשפעה היא פוגענית, ו-50% סבורים שהעיתונות הכלכלית היא דיווחית או מלמדת. הפער בין אמון המנהלים בעיתונות הכלכלית לבין חוסר האמון של כלל הציבור בתקשורת בכלל (כפי שמשתקף למשל במדד הדמוקרטיה) - הוא עצום".

שוורץ-אלטשולר הוסיפה כי "עוד ניתן ללמוד מן הסקר, שכרבע מהמנהלים הבכירים שרואיינו חושבים שהעיתונות הכלכלית פופוליסטית, וקרוב למחציתם סבורים שהיא מבקרת שלא בצדק את בכירי הכלכלה. כלומר, אם יש טענה כלפי העיתונות הכלכלית שמשתקפת מהסקר הזה - היא השטחה של השיח ופופוליזם שמובילים לביקורת לא מוצדקת, ולא טענה כלפי הטיה פוליטית - שהיא הטענה בדרך כלל כלפי עיתונות כללית".

במסגרת הכנס יתקיים מושב בנושא התקשורת הכלכלית בישראל, בהשתתפות עורך בכיר מהאקונומיסט בלונדון ופאנל בהנחיית תמר איש שלום ובהשתתפות חגי גולן, עורך ראשי גלובס; עו"ד שלמה פילבר, מנכ"ל משרד התקשורת; גלית חמי, עורכת כלכליסט; סמי פרץ, עורך TheMarker; ואבנר סטפק, מבעלי קרן ההשקעות מיטב-דש.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully