וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

דוברת המפכ"ל מציגה: ההכחשה שלא הייתה

האם היועץ המשפטי לממשלה קץ בגישתו הסלחנית של מפכ"ל המשטרה לעבירות מין של קציניו? תלוי את מי שואלים - את דוברת המפכ"ל או את משרד המשפטים בעצמו, שעומד מאחורי הדברים

עריכה: ניר חן

האם היועץ המשפטי לממשלה קץ בגישתו הסלחנית של מפכ"ל המשטרה לעבירות מין של קציניו? תלוי את מי שואלים. בשבוע שעבר פרסם עיתון הארץ כי בשיחות פנימיות עם גורמים בכירים בפרקליטות מתח היועמ"ש החדש, אביחי מנדלבליט, ביקורת חריפה על מדיניותו הסלחנית של מפכ"ל המשטרה רב-ניצב רוני אלשיך בכל הקשור לתופעת עבירות המין במשטרה וכי בכוונתו לשנות את אופן הטיפול בעבירות בתוך המשטרה, בצורה שלא תאפשר לאלשיך לקדם קצינים שהורשעו.

היום התראיינה דוברת המפכ"ל, מרב לפידות לדב גיל-הר במשדר וואלה!NEWS ואמרה את הדברים הבאים: "היועמ"ש הוציא הבהרה שאמרה הוא לא אמר כזה דבר וכל מה שיש לו להגיד זה ביחסי עבודה שוטפים בין משטרת ישראל לבין משרד המשפטים. הוא לא הביע ביקורת לא בישיבות פנימיות ולא בישיבות חיצוניות, זו אי הבנה של עיתון הארץ ובאמת לא ברור מאיפה הדברים יצאו, בוודאי לא מקולו של היועמ"ש". עוד הוסיפה לפידות כי: "אני מכירה את מאחורי הקלעים ואני אומרת לך את זה באחריות. זה לא יצא לא מקולו ולא על דעתו של היועמ"ש ובצעד מאוד חריג משרד המשפטים אפילו הוציא הודעת הבהרה כדי להגיד מה שעיתון הארץ אמר זה על דעתו בלבד".

אלא שמבדיקת וואלה! ברנז'ה עולה כי בניגוד לדבריה של לפידות, מעולם לא יצאה כל הכחשה ממשרד המשפטים. בתוך הכתבה שהתפרסמה בהארץ עלתה התגובה הבא: "היועץ המשפטי לממשלה ומפכ"ל המשטרה מקיימים ביניהם קשר מקצועי תקין וענייני, המבוסס על הערכה ואמון הדדיים. במסגרת זו, מתקיים שיח שוטף במגוון רחב של נושאים, לרבות היבטים משמעתיים ופיקודיים. שיח מקצועי וישיר זה עודנו בעיצומו, ואין בו כדי לגרוע מאחריותו המקצועית והפיקודית המלאה של מפכל המשטרה, ובוודאי שאיננו מתנהל בתיווך של התקשורת".

גם לאחר פרסום הידיעה בהארץ נמנעו במשרד המשפטים מהכחשה ושיגרו לכל התקשורת הודעה שאינה חוזרת בה מן הדברים ולו במילה. בתגובה לפנייתנו בשאלה האם הדברים הוכחשו במשרד המשפטים סרבו להגיב, ואילו לפידות המשיכה לטעון כי מדובר בהודעת הכחשה.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully