וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

הסתיים המשבר בערוץ 10: יפוטרו 12 עובדים

25.5.2016 / 9:15

הלילה נחתמו תוספות להסכם הקיבוצי בערוץ 10: ב-RGE התחייבו שעד המעבר לנווה אילן, שצפוי לכלול פיטורים, לא יבוצעו פיטורים נוספים אלא אם המצב הפיננסי של החברה יידרדר בצורה משמעותית

ערוץ 10 – בית הורד. דרור עינב, עיבוד תמונה
המעבר יכלול פיטורים נוספים. בית הורד/עיבוד תמונה, דרור עינב

הסתיים המשבר בערוץ 10: הלילה נחתמו תוספות להסכם הקיבוצי בערוץ. כפי שהוסכם עוד לפני תחילת המו"מ הלילי, מספר המפוטרים יירד מ-45 עובדים ל-12 עובדים - 9 שכירים ו-3 פרילנסרים. בעקבות ההבנות, בוטל הדיון בבית הדין לעבודה שתוכנן להתקיים מחר (חמישי), והיום צפויה להתכנס אסיפת עובדים בערוץ.

לפי גורם בערוץ, בקבוצת RGE הסכימו להתחייב שעד המעבר של הערוץ לנווה אילן לא יבוצעו פיטורים, אלא אם המצב הפיננסי של החברה ידרדר בצורה משמעותית. ההערכות הן שבתקופת המעבר לנווה אילן, שצפוי להתרחש ב-2018, יהיו פיטורים נוספים של עובדים מהערוץ.

עוד סוכם כי במקרה שהחברה תגיע לרווחים, העובדים יקבלו בונוס כספי. כלומר, אם התוצאות הכספיות של 2015 יחזרו על עצמן ב-2016 או ב-2017 – כל עובד ייהנה מבונוס של אלפי שקלים.

הגורם הסביר כי עיקר המחלוקת בין ההנהלה לוועד הייתה כיצד יוסדרו ההבנות, בעל פה או בהסכם קיבוצי. לטענתו, ב-RGE לא רצו בהתחלה לחתום על ההסכם, אבל בסופו של דבר הוחלט ללכת על הסכם מול העובדים שמבטא הכרה מלאה בוועד.

בתחילת החודש הכריז ועד העובדים בערוץ 10 על סכסוך עבודה בעקבות תוכנית הקיצוצים הצפויה. הרקע לסכסוך היה דרישתם של RGE לפטר כ-45 עובדים מהחברה – מבלי לנהל משא ומתן עם נציגי העובדים, בעקבות התוצאות הגרועות של הרבעון הראשון של 2016.

לא התקבלה תגובה מערוץ 10 ומ-RGE.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully