וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

"את התקשורת הכלכלית מעניין היום הכל חוץ מכלכלה"

25.5.2016 / 18:45

כך אמר היום מנכ"ל משרד התקשורת בפאנל מיוחד שנערך בהשתתפות שלושת עורכי העיתונים הכלכליים, בכנס אלי הורביץ של המכון הישראלי לדמוקרטיה. גלית חמי: "מדאיגה אותי תופעת הדה-לגיטימציה שאנו חווים יותר ויותר כנגד התקשורת והרגולציה"

יוסי זליגר. כנס אלי הורביץ לכלכלה, מערכת וואלה! NEWS
"אנחנו לא לוחשים - אנחנו צורחים". הפאנל, היום/מערכת וואלה! NEWS, כנס אלי הורביץ לכלכלה

"את התקשורת הכלכלית מעניין היום כל מיני נושאים אחרים, הכל חוץ מכלכלה, כמו לנסות להשפיע פוליטית. אפילו השיח הוא כמעט טוקבקיסטי", כך אמר היום (רביעי) שלמה פילבר, מנכ"ל משרד התקשורת, במסגרת כנס אלי הורביץ לכלכלה וחברה של המכון הישראלי לדמוקרטיה. הדברים נאמרו בפאנל בהשתתפות עורכי העיתונים הכלכליים, שנערך בהנחיית מגישת חדשות ערוץ 10, תמר איש-שלום.

פילבר הוסיף כי "האיום הכי גדול על התקשורת מניסיוני כרגולטור הוא ההתנהלות של התקשורת עצמה, והתכנים שהיא בוחרת לעסוק בהם". בנוסף, הוא ציין כי "המדינה היסטורית הפקיעה זמני שידור של הזכייניות ורצינו להמליץ שגם תעמולת בחירות בטלוויזיה תהיה בתשלום, אבל משרד המשפטים מתנגד לעניין".

סמי פרץ, עורך TheMarker, אמר כי "הלחץ שמפעילים תאגידים, טייקונים וקבוצות אינטרס כאלו ואחרות על מערכות העיתונים הוא מאוד גדול. גילינו שהרבה חזרתיות ועקשנות מביאות אותנו לתוצאה טובה יותר גם אם זה אומר להיות יותר לוחמניים, אגרסיביים ולא לקחת שבויים. כשאנחנו רואים משהו שבעיניו הוא פסול אנחנו לא לוחשים אותו אנחנו צורחים אותו".

בנושא האיומים על התקשורת הכלכלית, חגי גולן, העורך הראשי של "גלובס", אמר כי "האיום המרכזי הוא האיום הכלכלי-עסקי על עצם קיומה של התקשורת הכלכלית. התקשורת במצבה כיום, מתקשה לגבש ולייצר מודל עסקי ברור באופן שבו היא מתנהלת". גלית חמי, עורכת "כלכליסט", הוסיפה כי "צריך גם לזכור שלהבדיל מתקשורת כללית, תקשורת כלכלית היא גם יקרה יותר, אנחנו צריכים אנשים בעלי השכלה והכשרה, מבלי לזלזל בתקשורת הכללית. לנתח דו"ח כלכלי זה קצת יותר מסובך מלסקר אירוע פלילי". חמי גם אמרה כי "מדאיגה אותי תופעת הדה-לגיטימציה שאנו חווים יותר ויותר כנגד התקשורת והרגולציה. כשאני מסתכלת על המגמה כלפי התקשורת הכללית, הרגולציה חונקת אותה מבחינה כלכלית".

ריאן אוונט. יוסי זליגר, מערכת וואלה! NEWS
"טראמפ - אתגר מהותי". ריאן אוונט/מערכת וואלה! NEWS, יוסי זליגר

"התקשורת הכלכלית צריכה לשמש כלוביסט של הציבור"

בנוגע למודל הכלכלי של העיתונות הכלכלית, מנכ"ל משרד התקשורת אמר כי בדו"ח ועדת פילבר, שצפוי להתפרסם בקרוב, הממשלה הולכת למשוך את ידה משוק השידורים: "אנחנו מכינים כלים שתהיה תחרות בשווקים האלה. לא מעט מההחלטות שיפורסמו בקרוב באות ואומרות שהממשלה לא מעורבת יותר כמו למשל ביטול החוק שמתיר היום לממשלה למנות דירקטורים בחברות החדשות של ערוץ 10 וערוץ 2". פילבר ציין כי "אין סיבה בעולם שפוליטיקאי אחר או כזה ימנה את מועצת המנהלים. אנחנו נחליף את זה בנציגי ציבור".

פרץ אמר כי "יש כאן אנומליה מאוד מעניינת, כשמסתכלים על השנים האחרונות, רמת העניין של הציבור הישראלי בתוכן כלכלי נמצאת בעלייה אבל גרף ההכנסות בירידה". אבנר סטפק, מבעלי בית ההשקעות מיטב-דש, הדגיש את חשיבות עצמאות התקשורת והוסיף כי "במקום שבו אין לוביסטים לציבור, התקשורת הכלכלית יכולה וצריכה למלא את הוואקום הזה".

בתשובה לטענתו של מנכ"ל משרד התקשורת כי התקשורת הכלכלית לא מציגה את המדיניות על כלל רבדיה, השיב גולן כי ייתכן והדבר נובע מכך ש"אולי אתה נתפס כזרוע ארוכה של ראש הממשלה שרוצה לעזור לידידים שלו". פילבר השיב כי "אולי יש לי בעיה להסביר, המדיניות שראש הממשלה אמר לי במפורש שהוא לא מאמין בהשתלטות על התקשורת, אלא בפתיחת השוק לתחרות". חמי טענה כי "זה סותר את העובדה שיש לו וטו על כל החלטה בשוק התקשורת".

בפתיחת המושב דיבר עורך בכיר מהאקונומיסט, ריאן אוונט (Ryan Avent), והתייחס בדבריו לקמפיין של המועמד לנשיאות ארה"ב דונלד טראמפ: "הוא מוכר הרבה פרסומות וזמן אוויר וזה מהווה אתגר מהותי לתקשורת. אנחנו לא יודעים איך להתמודד עם אדם שלא אכפת לו אם הוא משקר, אנחנו מקווים שצרכני החדשות יעדיפו את מה שאנחנו עושים יותר מאשר כל השטויות האלה".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully